اینجا ایرانه باند فرود آقا امام زمان(عج)

گناه کردن و جهالت ممنوع!!!

اینجا ایرانه باند فرود آقا امام زمان(عج)

گناه کردن و جهالت ممنوع!!!

اینجا ایرانه باند فرود آقا امام زمان(عج)

Runway به معنای باند فرود است.ما ایرانیان مسلمان و به خصوص شیعیان باید برای ظهور مولامون آقا امام زمان (عج) تلاش کنیم....کلیپ های من در آپارات رو هم تماشا کنین http://www.aparat.com/alirezazarnooshe

نقد هایی منصفانه به بازی Clash Of Quenel

شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۱۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام
من این بازیو در این لینک معرفی کردم و اگه خواستید میتونید دانلود کنید:

دانلود بازی "Clash Of Quenel"کاری از جنبش مصاف

-----------------------------------------------------------------------------------------------------http://vgpostmortem.ir/media/k2/items/cache/63955aa9869cf7707ada1662dbfb31e2_XL.jpg

متأسفانه؛(فکر کنید متنی که با متاسفانه شروع بشه چی میشه...)

سال هاست که با ورود سیاست به دنیای بازی های رایانه ای، فضایی که قرار بود صرفاً برای سرگرمی از آن استفاده شود، تبدیل به محلی برای جولان اغراض سیاسی شد و بازی های رایانه ای به تریبونی پر مخاطب برای بیان این اغراض انتخاب شدند.
در ابتدا، بازی هایی که دارای مضامین سیاسی بودند، بسیار صریح و روشن اهداف خود را به نمایش می گذاشتند و هر آنچه را که مد نظر داشتند، به سرراست ترین شکل ممکن به مخاطب خود القاء می کردند. این مدل از بازی ها، خیلی زود با عکس العمل منفی کاربران مواجه شد و پس از مدتی استقبال از بازی های سیاسی صریح، به شدت کاهش یافت. همین امر، موجب شد تا به مرور، تولیدکنندگان به سمت لایه گذاری در بازی های خود حرکت کرده و محصولاتی چند لایه و پیچیده را به بازار عرضه کنند.
یکی از مشخصه های بارز چنین محصولاتی، مخفی بودن محتوای مورد نظر در قالب نمادسازی و استعاره های تصویری پیچیده بود که با برنامه ریزی های ویژه و مهندسی سازی شده، به صورت تله های اطلاعاتی برای جذب در ناخودآگاه مخاطب از آن ها استفاده می شد.
در چنین شرایطی که تولید محتوای خاص برای بازی های رایانه ای از پیچیدگی و ظرافت بالایی برخوردار شده است، متأسفانه هنوز در داخل کشور شاهد تولید بازی هایی با محتوای سیاسی به روش سال های ابتدایی آزمون و خطای این صنعت هستیم.
به عنوان نمونه، می توان به بازی مصاف با طعم آناناس یا Clash of Quenel اشاره کرد که توسط موسسه فرهنگی هنری مصاف ایرانیان برای پلتفورم اندروید تولید و عرضه شد....

بازی که به صورت دو بعدی (2D) و سبک Tower Defense تولید شده، به مبارزه با فساد مفسدان سیاسی سراسر دنیا می پردازد. اما در این بازی نکات عجیب و غریب زیادی وجود دارند که در ادامه به بررسی تک تک آن ها خواهم پرداخت:
اولین نکته که به شدت جلب توجه می کند، نام بازی است، Clash of Quenel.
Quenel، عبارتی است که با یک جستجوی ساده اینترنتی متوجه خواهید شد که بی معنی است و اصلاً چنین کلمه ای وجود ندارد؟! پس چرا این کلمه به عنوان نام این بازی انتخاب شده است؟ برای پاسخ به این سوال باید کمی با نمادشناسی آشنایی داشته باشید. درون تصویر لوگوی بازی، شخصیت اصلی (در این مورد توضیح خواهم داد) حرکت خاصی را با دست نشان داده است. این حرکت که در واقع یک حرکت نمادین و اعتراضی است، به Quenelle معروف است که ظاهراً این نام در بازی به اشتباه تایپ شده است!

01

Quenelle چیست؟
حرکتی است که توسط کمدین معروف فرانسوی، دیودُنِه اِمبالا اِمبالا (Dieudonné M'bala M'bala) در سال 2005 ابداع و مورد استفاده قرار گرفت. این حرکت در واقع عکس حرکت احترام نازی ها و به معنای یهود ستیزی (Antisemitism) است.
همانطور که حتماً متوجه شدید، شخصیت اصلی این بازی هم همین دیودُنِه فرانسوی است که از قضا موسیقی متن تیتراژ بازی به نام Sho Ahnanas یا Holocaust Pineapples هم به ایشان تعلق دارد.
کمدینی فرانسوی که به علت فعالیت ها و اظهار نظرهای سیاسی خود از سال ۲۰۱۰ در رسانه‌ها و بیشتر احزاب و شخصیت‌های سیاسی کشور فرانسه، به عنوان ضد یهود شناخته و طرد شد. عنوانی که خود او آن را در واقع ضد صهیونیسم می‌نامد. وی در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد به ایران آمد و با وی دیدار کرد!

03

حال اینکه چرا این شخصیت برای بازی موسسه مصاف انتخاب شده و فلسفه این انتخاب چه بوده (با توجه به این که می شد شخصیت های داخلی و یا خیالی را برای اولین تولید انتخاب کرد)، برای ما مشخص نیست و شاید بعد حمایتی از وی مد نظر تولیدکنندگان این اثر بوده است.
نکته مهم در مورد این انتخاب، عدم اطلاع رسانی به مخاطب برای دریافت این اطلاعات است. برای مخاطب عام، در مواجهه با این بازی، این سوال ها مطرح می شود که:
این شخصیت سیاه پوست کیست؟ چرا آنانانس پرتاب می کند؟ ارتباط آناناس با استکبار ستیزی چیست؟ این موسیقی ساخته کیست؟
متأسفانه کوچکترین توضیح و اشاره ای برای پاسخ به این سوال ها در بازی وجود ندارد.

04

نکته بعد، سوال های موجود در رابطه با طراحی لباس این شخصیت و استفاده از هلال سرخ شیعی و ترکیب آن با نمادی شبیه به ذوالفقار است. چرا چنین لباسی برای این شخصیت انتخاب شده است؟ اگر منظور طراحی لباسی شبیه به لباس ابرقهرمان های مرسوم غربی بوده که باید گفت چنین اقدامی از طرف موسسه ای که خود منتقد اینگونه الگوسازی هاست، دور از انتظار به نظر می رسد. و اگر منظور طراحی لباسی شبیه به لباس رزم اعراب بوده که متأسفانه شبهات زیادی را به همراه داشته است.
و این نکته مهم و اساسی که هلال سرخ شیعی و ترکیب آن با ذوالفقار، چه رابطه ای با این کمدین فرانسوی دارد؟ سوالی که فقط پاسخ آن را باید از سازندگان اثر شنید.

02

از دیگر نکات سوال برانگیز طراحی در این بازی، طراحی شخصیت های سیاسی به صورت هیولاهایی زشت و کریه است. درست است که این افراد همگی از عناصر شناخته شده فساد در جهان هستند، اما باید این را در نظر داشت که توهین و تمسخر به این وضوح، می تواند نتیجه ای معکوس و عکس العملی متقابل را به همراه داشته باشد. دموی پایانی بازی هم که دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد... حضور حضرت مهدی (عج) به همراه حضرت عیسی (ع) و نابودی آبلیسک و کشتن سران کفر، به وسیله سقوط آن، یکی از غیرحرفه ای ترین سکانس های کار شده در این بازی به شمار می رود که متأسفانه تأثیری معکوس و منفی دارد.
با توجه به نیت خیر سازندگان اثر، بهتر بود که دست اندرکاران تولید، در نمایش اهداف مورد نظر خود کمی سلیقه و زیرکی به خرج داده و مطابق رسم معمول غربی ها از طریق نمادسازی و ایجاد لایه های مختلف، مفاهیم خود را به مخاطب ارائه می دادند و لااقل پیش از عرضه، با کارشناسان این حوزه مشورت می شد تا شاهد عرضه بازی ای با چنین ایرادهایی نبودیم.
در انتها، برای همه دست اندرکاران این اثر آرزوی موفقیت و توفیق روزافزون داردم.


کپی شده از:

http://yon.ir/clashq



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
DOWN WITH AMERICA

DOWN WITH ISRAEL

DOWN WITH HOUSE OF SAUD