اینجا ایرانه باند فرود آقا امام زمان(عج)

گناه کردن و جهالت ممنوع!!!

اینجا ایرانه باند فرود آقا امام زمان(عج)

گناه کردن و جهالت ممنوع!!!

اینجا ایرانه باند فرود آقا امام زمان(عج)

Runway به معنای باند فرود است.ما ایرانیان مسلمان و به خصوص شیعیان باید برای ظهور مولامون آقا امام زمان (عج) تلاش کنیم....کلیپ های من در آپارات رو هم تماشا کنین http://www.aparat.com/alirezazarnooshe

حمله به ایران در بازی Battlefield 3

چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۴۱ ب.ظ

 بسم الله الرحمن الرحیم

 قمار با تاس های سوئدی!

 35445651
 
مقدمه
جنگ، تروریسم، انفجار انتحاری، صدها کشته و زخمی، حقوق بشر، بمب اتم، آژانس انرژی اتمی و... این ها همه واژگانی هستند که در سال های اخیر به خبر اول اکثر رسانه های گفتاری، شنیداری و مکتوب جهان تبدیل شده اند و جالب اینجاست که بیشتر این اخبار مربوط به منطقه خاورمیانه و کشور آمریکا می شوند. 
آمریکا در یک سو به عنوان ناجی و قیم جهان! و خاورمیانه به عنوان نماد تروریسم بین المللی! در جنگی پایان ناپذیر تیتر اول رسانه های جهان را به تسخیر خود درآورده اند و در این میان چندین کشور به شکلی سنتی از جایگاه و موقعیت ویژه ای برخوردارند. 
این کشورها عبارتند از افغانستان، که نامش به دروغ با 11 سپتامبر و القاعده گره خورده؛ عراق، که نامش به دروغ با سلاح اتمی و تهدید جهانی گره خورده و ایران، که به دروغ مدام به حمایت از تروریسم بین المللی، تلاش برای ساخت سلاح اتمی و نقض حقوق بشر محکوم می شود. 
اما واقعا هدف از این همه دروغپردازی چیست؟ چرا آمریکا سعی دارد که منطقه خاورمیانه را اینقدر خطرناک و نا امن جلوه دهد؟ پاسخ، بسیار واضح و روشن است و می توان با نگاهی به عملکرد آمریکا در قبال دو کشور عراق و افغانستان آن را دریافت.

وجود منابع عظیم نفتی و موقعیت استراتژیک ویژه این کشورها، علت اصلی تمام دروغپردازی های آمریکا و متحدانش در قبال منطقه خاورمیانه محسوب می شود و همین امر باعث شد تا با حمله نظامی به دو کشور افغانستان و عراق به بهانه مبارزه علیه تروریسم، به غارت منابع نفتی آن ها بپردازد و نفوذ خود را در این منطقه مهم و استراتژیک گسترش دهد. 
از آنجایی که زبان منطق آمریکا چیزی جز زبان زور و جنگ نیست و ولع این کشور برای غارت منابع نفتی کشورهای خاورمیانه سیری ناپذیر است و از طرفی به دلیل آن که کشور ایران بزرگترین مانع برای پیشبرد اهداف شوم آمریکا در این منطقه محسوب می شود، پس باید انتظار داشت که آمریکا طرحی برای حمله به ایران را هم در دستور کار داشته باشد.

 
5644561651
 
به همین منظور چند وقتی است که کشور آمریکا برای آماده سازی اذهان عمومی نسبت به ادامه اهداف جنگ طلبانه خود در منطقه خاورمیانه و همراهی کشورهای همپیمان خود، حجمه تبلیغاتی عظیمی را علیه کشور ایران به راه انداخته و با محوریت قرار دادن سه موضوع اصلی، سعی در خطرناک نشان دادن ایران امروز نسبت به هر زمان دیگر و توجیه لزوم مقابله با این خطر بین المللی را دارد! 
لذا با انتساب اخباری دروغ و واهی مبنی بر اقدام ایران به ترور سفیر عربستان در آمریکا، [برای تاکید بر حمایت ایران از ترور و تروریسم بین المللی]، فشار به آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر انتشار اخباری دروغین از فعالیت های اتمی- نظامی ایران، [برای تاکید بر غیر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران] و ارائه آماری کذب از نقض حقوق بشر در ایران، سعی دارد تا زمینه را برای حمله نظامی به ایران مساعد نماید و افکار عمومی جهان را با خود همراه سازد. 
در همین راستا، ساخت فیلم ها و بازی های رایانه ای با محوریت ایران هراسی نیز در دستور کار شرکت ها و موسسات وابسته به دولت آمریکا قرار گرفته تا هرچه بیشتر اقدام نظامی احتمالی آمریکا علیه ایران را توجیه پذیرتر و منطقی تر جلوه دهند. 
ساخت بازی Battlefield 3 یکی از همین دست اقدامات است که در ادامه به تحلیل و بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. 
 
الف- با عشق از سوئد!!
* در این بازی پیام های مختلفی برای دو گروه مخاطب فارسی زبان و انگلیسی زبان قرار داده شده است.
(نوشته زیر را از آخر به اول بخوانید)
 
485000
 
در سال 1992 شرکت سوئدی " سرگرمی های خلاقانه تصورات دیجیتالی "، Digital Illusions Creative Entertainment و با نام اختصاری DICE فعالیت خود را در شهر استکهلم آغاز نمود. این شرکت در سال 2004 ، پس از 12 سال فعالیت توسط شرکت EA خریداری شد و رسما به این شرکت پیوست.
از همان زمان به بعد، سه موسس اصلی این شرکت به نام های اولوف گوستافسون ( Olof Gustafsson)، فردریک لیلیگرن (Fredrik Liliegren) و اولف مندورف (Ulf Mandorff) پایه و اساس کاری خود را بر ساخت بازی های جنگی قرار دادند و در طول 8 سال فعالیت (2011-2004)، تعداد 20 نسخه از این دست بازی ها (که بیشتر آن ها جزو سری Battlefield بودند) را روانه بازار کردند. 
اکثر این بازی ها که با بودجه های متوسط ساخته می شدند، در زمان عرضه نسبت به رقبای خود از تکنیک فنی نسبتا پایینی برخوردار بودند و بیشتر قدرت آن ها در بخش چند نفره (Multiplayer) خودنمایی می کرد. 
اما کمک 340 میلیون دلاری شرکت EA به دموکرات ها در دوران انتخابات ریاست جمهوری 2008، باعث شد تا پس از روی کار آمدن اوباما، این شرکت مورد توجه و حمایت سردمداران آمریکا قرار گیرد و به طبع با دریافت کمک های همه جانبه دولتی، در جهت تحقق اهداف سیاسی- نظامی آن ها گام بردارد. 
ساخت بازی Battlefield 3 با کمک موتور گرافیکی قدرتمند Frostbite 2 که از آخرین ساخته های این شرکت است، با تغییراتی محسوس در زمینه های ساختاری (گرافیکی، صداگذاری، موسیقی، موشن کپچر و... ) از شاخص ترین بازی های این شرکت محسوب می شود که در راستای اهداف سیاسی- نظامی آمریکا تولید و روانه بازار شده است. لازم به ذکر است که محتوی این بازی مورد تایید مجتمع نظامی- صنعتی آمریکا (0) بوده و تا کنون نزدیک به 60 جایزه مختلف را به خود اختصاص داده است!
 
 
 654651651
 
 
آمار کمک مالی شرکت EA به نامزدهای جمهوری خواه و دموکرات آمریکا در سال 2008:
 
Electronic Arts 
1- Cindy Nicola, VP, Talent Acquisition
$4,600, Barack Obama -D 
2- Steven Schnur, Worldwide Executive Mark (?)
$4,600, Hillary Clinton -D 
3- John Taylor, Technical Arts
$2,365, Ron Paul-R 
4- Michael Lawson, Software Engineer
$2,300, Fred Thompson -R 
5- Ian Schmidt, Sales
$1,300, Fred Thompson -R 
6- Sharon Zezima, Attorney
$1,000, Hillary Clinton -D 
7- Jason Horwath, No title listed
$840, Barack Obama -D 
8- John E. Taylor, Technical Artist
$500, Ron Paul -R 
9- Timothy Cotton, Game Designer
$234, Ron Paul -R 
10- Jason Fisher, Software Engineer
$225, Ron Paul -R
11- Kathy Vrabeck -president, EA Casual
 $2,300 to Barack Obama -D
 
TOTAL: $10, 424 to Republicans; $13,340 to Democrats
 
 
این هم میزان مبلغی که شرکت EA برای تبلیغ اوباما در یکی از بازی های خود (Burnout Paradise) دریافت کرده:
 
obama-Tabligh-1
 
Burnout Paradise-Ultimate Box
($3,800 for Barack Obama (D
 
0- مجتمع نظامی- صنعتی آمریکا (Military- Industrial Complex)
مجتمع‌های نظامی ـ صنعتی، یکی از پدیده‌های بارز سیاست بین‌المللی هستند که از دیرباز نقش پیچیده‌ای را در فرایند تصمیم‌گیری و سیاست خارجی برخی کشورها ایفا کرده‌اند. این پیچیدگی به خصلت مرموز سری و غیرمحسوس مجتمع‌های نظامی ـ صنعتی برمی‌گردد که با ظرافت تمام قادر به شکل‌دادن رفتار و سیاست خارجی کشورها هستند. در بررسی تحولات بین‌المللی، مجتمع‌ نظامی ـ صنعتی می‌تواند به عنوان یک ابزار تحلیل، در تبیین علل رفتاری کشورها بویژه در حوزه‌های امنیتی و نظامی، پژوهشگر را یاری دهد.
 
 
ب- داریم میایم به تهران...
 
حال که مختصری با ماهیت شرکت EA و DICE آشنا شدیم، بهتر است به تحلیل و بررسی بازی بپردازیم:
 
داستان بازی به سبک فیلم های هالیوودی و از طریق فلش بک هایی به گذشته برای مخاطب روایت می شود. روش هوشمندانه ای که به واسطه پراکندگی در روایت، می تواند به خوبی در خدمت اهداف پشت پرده تیم سازنده بازی قرار گیرد و اهداف سازندگان را در لا به لای سکانس های پراکنده داستان مخفی نماید.   
در سکانس آغازین بازی، مخاطب با شخصیت یک گروهبان نیروی تفنگداران دریایی آمریکا به نام بلک برن (Blackburn) آشنا می شود. او برای پاسخگویی به برخی اتهامات و ادعایی مبنی بر احتمال انجام عملیات تروریستی و انفجار بمبی اتمی در نیویورک توسط گروهی شبه نظامی با هدایت فردی به نام سلیمان (Solomon)، از جانب دو مامور وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) (1) مورد بازجویی قرار می گیرد و بازیکن از طریق سوال و جواب هایی که میان آن ها رد و بدل می شود، به داستان بازی پی می برد.
 
 
در میان کشمکش های پیش آمده میان ماموران وزارت امنیت داخلی آمریکا و بلک برن، بازیکن متوجه می شود که بلک برن و تیمش از 9 ماه پیش به منظور مبارزه با تحرکات همین گروه شبه نظامی که به "گروه آزادی و مقاومت مردمی" معروف هستند و در طول بازی با علامت اختصاری PLR (People's Liberation and Resistance) از آن ها یاد می شود به یکی از شهرهای مرزی عراق- ایران به نام سلیمانیه (2) اعزام می شوند [ نکته جالب این است که آمریکایی ها به طور مستقیم با گروهی وارد جنگ می شوند که برای آزادی و ایجاد مقاومت مردمی تشکیل شده اند. آن ها این گروه را تروریست می نامند و درصدد نابودی آن هستند!] 
 
021205000
 
هدف این گروه اعزامی جلوگیری از اقدامات تروریستی PLR و نابودی کامل آن ها بیان می شود. بازی به 9 ماه پیش باز می گردد و بازیکن در نقش بلک برن آماده انجام ماموریت می شود. اما در همین زمان ماموریت جدیدی به او و تیمش واگذار می شود؛ گروهی از سربازان آمریکایی در منطقه ای که تحت نفوذ PLR قرار دارد، گرفتار شده اند و بلک برن و یارانش باید مقدمات رهایی آن ها از دست PLR را فراهم نمایند.  
قبل از ادامه صحبت درمورد ادامه داستان بازی، لازم است که چند مورد را با یکدیگر مرور نماییم تا بهتر و بیشتر با داستان بازی و لایه های پنهان آن آشنا شویم.  
 
Homeland-Security
 
1- وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا (United States Department of Homeland Security) 
یکی از پانزده وزارتخانه دولت فدرال ایالات متحده آمریکا است که در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد. وجود مباحث مربوط به مسائل امنیتی در ایالات متحده آمریکا، سرانجام به تشکیل وزارتخانه جدیدی تحت عنوان وزارت امنیت داخلی منجر شد که در آن حداقل ۱۸ سازمان و آژانس امنیتی ادغام شدند. این آژانس‌ها طیف گسترده ای از اداره مهاجرت تا گارد ساحلی و نهادهای حمل و نقل و هواپیمایی را در بر می گرفتند. در آن زمان، ناهماهنگی میان دستگاه‌های امنیتی عامل اصلی وقوع حادثه ۱۱ سپتامبر شناخته شدند. 
وزارت امنیت داخلی به ابتکار جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ابتدا به صورت یک دفتر فدرال با نقش وزارتی تشکیل شد و پس از پیروزی حزب جمهوری خواه در انتخابات میان دوره ای کنگره ایالات متحده آمریکا در نوامبر سال ۲۰۰۲ به چهاردهمین وزارتخانه ایالات متحده تبدیل شد.
این وزارتخانه در عین حال یکی از اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا به شمار می‌آید. اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا شاخه‌ای از این سازمان است.
همانطور که متوجه شدید، وظیفه این وزارتخانه جلوگیری از حملات تروریستی به کشور آمریکا یاد شده و به همین دلیل هم در بازی دو مامور این وزارتخانه بلک برن را برای ادعای احتمال عملیات تروریستی در نیویورک مورد بازجویی قرار داده اند. 
 
Basreh-Map
 
2- سلیمانیه
شهر سلیمانیه مرکز استان سلیمانیه عراق است. این شهر در شمال شرقی عراق، نزدیک به مرز ایران و در منطقه خودگردان کردستان قرار دارد. جمعیت آن ۸۰۰۰۰۰ نفر و زبان مردم آن کردی است. سلیمانیه کانون فرهنگی گویش سورانی از زبان کردی در عراق به شمار می‌رود و از کانون‌های مهم اقتصادی در کردستان عراق است. این شهر و به طور کل استان سلیمانیه پیوندهای استوار اقتصادی با ایران دارد.
یکی از نکات مهم و حائز اهمیت درمورد شهر سلیمانیه، گویش مردم آن به زبان کردی است و این نکته ای است که آمریکایی ها پس از 10 سال اشغال عراق به خوبی به آن واقف هستند. اما می بینیم که در طول بازی همه مردم این شهر (چه مردم عادی و چه اعضای PLR ) به زبان فارسی صحبت می کنند! حال سوال این است که آیا این موضوع اشتباهی سهوی بوده یا هدفی در پشت آن نهفته است؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.
در داستان بازی، گروه شبه نظامی PLR یک گروه ایرانی معرفی می شود که فعالیت های تروریستی در داخل و خارج از مرزهای ایران انجام می دهند. آنچه درمورد این گروه حائز اهمیت است، سلاح هایی است که از طرف افراد آن مورد استفاده قرار می گیرد. کلیه سلاح های مورد استفاده PLR همان سلاح های سازمانی ارتش و سپاه ایران کلاشینکف و ژ3 (AK47 و G3) است و حتی در دستان آن ها اسلحه جدید ساخت صنایع دفاعی ایران با نام  خیبر 2002 (KH 2002) (3) نیز به چشم می خورد. حال سوال این است که چرا در دستان یک گروه شبه نظامی تروریست، سلاح های سازمانی نیروی نظامی ایران قرار دارد؟ [توجه داشته باشید که آمریکا با ارتش ایران وارد جنگ نمی شود و با PLR می جنگد] آیا پشت این موضوع هدفی جز ارتباط دادن نیروی نظامی ایران (ارتش و سپاه) با تروریسم بین المللی وجود دارد؟ 
 
Kh2002
 
3- اسلحه خیبر 2002 (KH 2002)
این سلاح تماما ساخت صنایع دفاعی ایران است که در سال 1380 طراحی و در سال 1381 به مرحله تولید رسید. خیبر 2002 سلاحی اتوماتیک- تهاجمی، با وزنی بسیار کم است که با فشار غیر مستقیم گاز باروت مسلح می شود. 
 
ادامه داستان:
بلک برن خود را برای انجام عملیات آماده می کند و فرمانده توضیح می دهد که در این عملیات حفظ جان مردم عادی این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا "مردم این کشور دشمن ما نیستند و PLR دشمن ماست" 
به این جمله با دقت توجه کنید:
مردم این کشور دشمن ما نیستند...
در اینجا منظور از "این کشور"، کشور عراق است. جایی که 10 سال پیش آمریکا با طرح ادعایی دروغین به آن حمله کرد و طی یک عملیات نظامی تمام عیار، هزاران نفر از همین مردمی که امروز در این بازی دم از حمایت از آن ها می زند را به خاک و خون کشید و از بین برد. به نظر می رسد دولت آمریکا با قرار دادن این جمله در بازی، سعی دارد کمی از انتقادات بین المللی که آن ها را قاتل و جنایتکار می خوانند، بکاهد. 
نکته دیگری که در این سکانس جلب توجه می کند، نقشه ای است که فرمانده از طریق آن عملیات را برای گروه شرح می دهد. نقشه به شهر بصره (4) اشاره می کند و ارتباطی با شهر سلیمانیه ندارد. اما چرا زمانی که منطقه عملیاتی سلیمانیه اعلام می شود، نقشه شهر بصره نمایش داده می شود؟ حال آن که این دو شهر از نظر جغرافیایی با یکدیگر فاصله فاحشی دارند! سلیمانیه در شمال شرقی عراق و بصره در امتداد اروند رود در نزدیکی خلیج فارس واقع شده است. برای پاسخ به این سوال بهتر است نگاهی به شهر بصره بیندازیم:
 
Basreh
 
4- بصره
بصره دومین شهر بزرگ عراق با جمعیتی بالغ بر ۲۶۰۰۰۰۰ در سال ۲۰۰۳ است. این شهر بندر اصلی کشور عراق محسوب می شود و در امتداد شط العرب (اروند رود) یک مسیر آبی نزدیک به خلیج فارس واقع شده ‌است. بصره در ۵۵ کیلومتری خلیج فارس و در ۵۴۵ کیلومتری بغداد، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر عراق قرار دارد.
این شهر دارای طوایف زیادی همچون، شمار، بنی خالد، تمیم، الجبور، الشوولات، بنی اسد، بنی سعد، السعدون، بنی منصور، الزفیر، سوباع و بسیاری طوایف دیگر است که برخی از آن ها سنی و بقیه شیعه هستند.
پیروان مسلمان این شهر عمدتاً اعضای فرقه شیعه جعفری هستند.
حالا متوجه شدید که چرا نقشه بصره به جای نقشه سلیمانیه در بازی قرار دارد؟ نقشه مکانی که در آن بیشترین جمعیت شیعه جعفری ( همانند شیعیان ایران) قرار دارند. توجه داشته باشید که در بازی شهر سلیمانیه (بخوانید بصره) پایگاه اصلی گروه PLR است. از این رو می توان اینطور نتیجه گیری کرد که PLR گروهی اسلامی و به طور خاص پیرو مکتب شیعه جعفری هستند. همان گروهی که آمریکا از آن ها به عنوان مسلمانان افراطی و تروریست!! یاد می کند. 
از دیگر نکات مهم در این بخش از بازی، استفاده از جملات فارسی و وجود پلاک های ایرانی ماشین ها در شهری عرب زبان است.
 شاید در ابتدا این فکر به ذهن شما خطور نماید که سازندگان بازی به علت شباهت در انتخاب فونت های فارسی و عربی دچار اشتباه شده اند و وجود جملات فارسی در سلیمانیه عراق حاصل یک اشتباه فنی مبنی بر عدم شناخت زبان فارسی و عربی است. اما بر خلاف این تصور، باید بدانید که آن ها به خوبی از تفاوت های موجود در زبان فارسی و عربی آگاه هستند و استفاده از فونت های فارسی در کشوری عربی و یا فونت های عربی در کشوری فارسی زبان کاملا عمدی و آگاهانه صورت گرفته است. برای درک بیشتر این موضوع تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
 
ادامه داستان...
عملیات آغاز می شود و تیم بلک برن با نیروهای PLR درگیر می شوند، اما درست زمانی که عملیات در آستانه پیروزی قرار دارد، ناگهان زلزله ای مهیب روی می دهد و اوضاع شهر به کلی به هم می ریزد. در اثر این زلزله، بلک برن در زیر آوار گرفتار می شود و از تیم خود جدا می افتد. در همین زمان است که بلک برن به شکلی کاملا اتفاقی با سلیمان مواجه می شود. سپس کنترل بلک برن به بازیکن سپرده می شود تا با فرار از دست ماموران PLR خود را به سربازان آمریکایی رسانده و نجات پیدا کند. 
 
Garazh-Farsi
 (در عربی «ژ» نداریم)
در این قسمت داستان نیز چندین نکته مهم وجود دارد:
اول، تشابه نام سلیمان با شهر سلیمانیه!
دوم، شنیده شدن صدای یکی از فرماندهان PLR که با لحنی شبیه به ژنرال های نازی صحبت می کند. استفاده از این لحن صدا، این باور را به بازیکن القاء می کند که PLR و نازی ها شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند و انگیزه بیشتری را برای کشتن آن ها در بازیکن ایجاد می کند.  
سوم، زلزله مهیبی که به شکلی نمادین کار شده است. [راجع به این زلزله در ادامه توضیح بیشتری ارایه می شود.]
و چهارم، صدای نامحسوسی که در پس زمینه بازی کار شده و شباهت زیادی به سخنرانی رهبران مذهبی دارد. شنیدن این صدا، آن هم به صورت مداوم و نامحسوس می تواند در بازیکن ها نوعی حس انزجار ایجاد نماید.   
 
ادامه داستان...
سرانجام بلک برن پس از کشمکش های فراوان، موفق به یافتن اعضای تیم خود می شود و به آن ها می پیوندد. در همین زمان، یکی از اعضای تیم، به نام مانتس درمورد وقوع اتفاقی بزرگ در ایران به او اطلاعاتی می دهد. طبق گفته های مانتس، درست همزمان با وقوع زلزله بزرگ در منطقه مرزی ایران و عراق، فردی نظامی به نام "فرخ البشیر" (Faruk Al-Bashir) (5) با همکاری گروه PLR علیه حکومت ایران کودتا کرده و حکومت را در دست گرفته است. از طرفی اخباری مبنی بر حضور سلیمان در ایران به منظور برقراری ارتباط با البشیر نیز به دست می آید که اوضاع را برای آمریکا بحرانی تر می کند.  
 
و اما نکات مهم این بخش از داستان:
همانطور که در بالا هم توضیح داده شد، وقوع زلزله در این بازی به صورتی کاملا نمادین کار شده است. درواقع وقوع زلزله ای مهیب در مرز ایران و عراق، اشاره ای ظریف به بروز فاجعه ای مخرب برای آمریکایی ها در کشور ایران دارد. 
روی کار آمدن حکومت کودتا، با همکاری گروه شبه نظامی PLR در ایران و قدرت گرفتن این گروه، همان زلزله ای است که در بازی به صورتی نمادین ارتش آمریکا را دچار آشفتگی نموده و موقعیت آن ها را به خطر می اندازد. 
نکته دیگر، درمورد نام فرمانده PLR، یعنی فرخ البشیر است که به طور حتم ذهن بازیکن های ایرانی را درگیر خود خواهد کرد. البشیر، یک فامیلی عربی است و در ایران هیچکس با چنین فامیلی وجود ندارد و آمریکایی ها هم به خوبی از این موضوع اطلاع دارند. در بین فرماندهان نظامی ایرانی هم فردی که فامیلی شبیه به البشیر داشته باشد وجود ندارد، پس سوال اینجاست که چرا چنین فامیلی ای را برای فرد کودتاچی در ایران انتخاب نموده اند؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است نگاهی به ادامه مطلب داشته باشید.
 
gen bashir
 
فرخ البشیر یا عمر البشیر؟
5- عمر البشیر (Omar al-Bashir)
عمر حسن احمد البشیر رئیس جمهور کنونی سودان و رئیس حزب کنگره سودان است. او در سال ۱۹۸۹ در زمانی که یک سرهنگ ارتش سودان بود رهبری کودتای بدون خونریزی را برعهده گرفت و موفق به برکناری صادق المهدی نخست وزیر منتخب وقت شد و به قدرت رسید. [به شباهت های میان جایگاه و ماجرای به قدرت رسیدن فرخ البشیر و عمر البشیر به دقت توجه کنید]
 
 Bashir-1
 
البشیر بلافاصله فعالیت تمام احزاب سیاسی را ممنوع و مجلس را تعطیل اعلام کرد. او سپس خود را به عنوان رئیس «شورای فرمان انقلابی برای رهایی ملی» منصوب کرد [به شباهت نام این شورا با "گروه آزادی و مقاومت مردمی" یا همان PLR توجه کنید]
این شورا نهادی بود که او تأسیس کرده بود و تمام قدرت قانون‌گذاری و اجرایی در سراسر کشور را در اختیار داشت [درست همانند اقدام فرخ البشیر پس از در دست گیری حکومت در ایران] 
 
Neshane PlR 2
 
البشیر سپس خود را با حسن الترابی رهبر جبهه اسلامی ملی متحد کرد و برنامه‌ای را آغاز نمود که طبق آن شمال سودان را به دولتی شدیدا اسلامی تبدیل می کرد [توجه داشته باشید که در این بازی PLR گروهی اسلامی و تندرو معرفی می شوند]
البشیر در سطح جهانی چهره‌ای جنجالی است. او مدت‌ها به اتهام کمک و پناه دادن به تروریست‌ها و افراطیون اسلامی محکوم شده‌است. اسامه بن لادن به مدت پنج سال در سودان زندگی و کار می‌کرد و تنها در می‌۱۹۹۶ بود که از این کشور اخراج شد.
با توجه به مطالب ذکر شده به وضوح می توان دریافت که چرا آمریکایی ها نام فرمانده گروه PLR را فرخ البشیر انتخاب نموده اند. 
 
Biyabane-Ghom
 
ادامه داستان...
ارتش آمریکا که تا آن زمان برای جلوگیری از فعالیت های این گروه تروریستی عملیات گسترده ای را در مرز مشترک ایران و عراق تدارک دیده بود، حالا با حکومتی در همسایگی عراق مواجه می گردد که به کمک همین گروه روی کار آمده و اهداف تروریستی این گروه را دنبال می کند. از این رو دولت آمریکا تصمیم می گیرد برای جلوگیری از افزایش قدرت این گروه در منطقه و دستگیری سلیمان (که حالا به ایران رفته)، علیه کشور ایران جنگی تمام عیار به راه بیندازد! 
سرانجام ارتش آمریکا با 50000 نیرو، از سه طریق زمین، دریا و آسمان به ایران (تهران) حمله کرده و با نیروهای PLR وارد نبردی تمام عیار می شود. 
حمله ای که در پس آن اهداف زیادی نهفته است. به عنوان نمونه بارز این اهداف، می توان به تابلویی که در مسیر اتوبان تهران نصب شده اشاره کرد. روی این تابلو نوشته شده:
" دگرگونی از اینجا شروع می شود"
 
 65165105
 
این جمله به معنای آن است که آمریکا برنامه تغییرات خود در منطقه را باید از ایران آغاز نماید و این مهم تنها با حمله و تصرف ایران اتفاق می افتد. 
در ادامه داستان، آمریکایی ها با حمله به فرودگاه مهرآباد و نابودی یگان های هوایی ایران، راه خود را برای رسیدن به تهران هموار می کنند و سرانجام بلک برن و گروهش وارد تهران می شوند!
نکته قابل تامل درمورد این بخش از داستان بازی، نادیده گرفتن ارتش ایران توسط سازندگان بازی است! در این بازی هیچ اثری از نیروی نظامی ایران (ارتش و سپاه) دیده نمی شود و ارتش آمریکا تنها با نیروهای PLR که مجهز به انواع خودروهای نظامی، تانک، هلیکوپتر و جت های جنگی هستند وارد جنگ می شوند! (در واقع نیروی های نظامی ایران کشک در نظر گرفته میشوند و این همان اشتباه محاسباتی است که گاهی اوقات با شیطنت جهت بزرگنمایی قدرت آمریکا انجام میشود)
حال سوال این است که چرا گروه شبه نظامی PLR این چنین مجهز به ادوات نظامی است؟ چرا ارتشی در ایران وجود ندارد و چرا همه چیز به PLR ختم می شود؟
 
 Neshane PlR 1
 
آیا مفهوم این موضوع این نیست که ارتش ایران همان PLR است و هر دو از ماهیتی یکسان برخوردارند؟
اما فرای اینگونه مفاهیم، در پس ماهیت وجودی PLR واقعیتی نهفته، که برای درک بهتر آن لازم است تا کمی بیشتر درمورد PLR اطلاع کسب کنیم.
 
واقعیت نهفته در پس PLR
"گروه آزادی و مقاومت مردمی" (People's Liberation and Resistance) با علامت اختصاری PLR درواقع نمادی از گروه های مقاومت مردمی است که در چند ماه اخیر در کشورهای عربی شکل گرفته اند و علیه حکومت های دیکتاتور و دست نشانده غرب به مبارزه برخواسته اند (بهار عربی) 
در این بین گروه اخوان المسلمین (6) مصر به عنوان شاخصی برای این نوع حرکت ها از همه مهمتر و تاثیرگذارتر بوده است. پس به طبع باید ردی از این گروه اسلامی در طراحی گروه PLR هم وجود داشته باشد. اگر به نشان گروه PLR با دقت نگاه کنید، می توانید به وضوح تصویر دو شمشیر متقاطع عربی در ستاره ای پنج پر به رنگ سبز را مشاهده کنید.
 
Neshane PlR 2
 Muslim-Brotherhood
 
 حالا بهتر است نگاهی به نشان گروه اخوان المسلمین داشته باشید، می بینید که نشان این گروه هم دو شمشیر متقاطع عربی در زمینه ای سبز رنگ است.
 
********************
  
Parcham Egept
 
 اما درمورد ستاره پنج پری که شمشیرها در آن قرار دارند، بهتر است نگاهی به پرچم کشورهایی همچون سوریه و عراق (پرچم سابق این کشور) بیندازید تا نشان ستاره پنج پر سبز را روی آن ها مشاهده نمایید.
 
 Parcham iraq
  
تلفیق این نمادها با یکدیگر، استفاده از پرچم قدیمی کشور عراق در طول بازی و استفاده از نشان عقاب حک شده روی پرچم کشور مصر در تابلوهای مربوط به اتوبان!
 
 SyriaF
 
همه و همه این پیام را برای مخاطب غربی دارند که شما با اعتلافی خطرناک از کشورهای اسلامی در کشوری که تاثیرپذیری از انقلاب اسلامی آن عامل ایجاد این نوع حرکات بوده مواجه هستید و شما به عنوان مخاطب آمریکایی و اروپایی از جانب آن ها در معرض خطری جدی و مهلک قرار دارید.
 
 خب، در چنین شرایطی چه باید کرد؟ درست متوجه شدید، حمله نظامی به این کشور و نابودی این گروه اعتلافی می تواند عاقلانه ترین راه باشد!!
 
6- اخوان المسلمین
اخوان المسلمین یک جنبش فراملی اسلام‌گراست که در بسیاری از کشورهای عربی، بزرگ‌ترین جریان اپوزیسیون به شمار می‌رود. اخوان‌المسلمین قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین گروه سیاسی اسلامی است که در سال ۱۹۲۸ میلادی (۱۳۰۷ شمسی، ۱۳۴۷ قمری) در شهر اسماعیلیه مصر به رهبری حسن البنا بنیان نهاده شد و سپس‌ فعالیت خود را به دیگر کشورهای عربی و اسلامی گسترش داد.
 
ادامه داستان...
در ادامه یورش، بلک برن و یارانش تا قلب تهران پیشروی کرده و نهایتا خود را به ساختمان مرکزی بزرگترین بانک ایران، یعنی بانک شهری!! می رسانند.
 
 
 Bomb-Atom
 
 
 آن ها پس از پاکسازی محوطه بانک از نیروهای PLR، وارد بانک شده و به شکلی کاملا اتفاقی موفق به کشف بمبی اتمی در گاوصندوق اصلی بانک می شوند! آن ها همراه با این بمب، نقشه ای از دو شهر پاریس و نیویورک را هم به دست می آورند و معلوم می شود که گروه PLR قصد انجام عملیات تروریستی در این دو پایتخت را دارند. در همین زمان تصویری از البشیر و سلیمان در مانیتورهای بانک نمایش داده می شود و معلوم می شود که این دو با یکدیگر همپیمان شده اند.
 
(شبیه سایپا نیس؟!!) Banke Shahri-logo
 
با توجه به اسناد بدست آمده مشخص می شود که تعداد این بمب ها سه عدد بوده و به احتمال زیاد دو تای دیگر به پایتخت های مذکور منتقل شده اند. در همین زمان نیروهای PLR به طرف ساختمان بانک هجوم آورده و ساختمان را محاصره می کنند. 
بلک برن برای فرار از بانک درخواست نیروی کمکی می کند و تانک های پشتیبانی از طریق دشت کویر، خود را به تهران رسانده و پس از درگیری با نیروهای PLR، بلک برن و یارانش را نجات داده و بمب اتم را از بانک خارج می کنند. اما میلر، راننده تانکی که کنترلش در شروع این مرحله به بازیکن سپرده شده بود به دست نیروهای PLR اسیر شده و به مکانی نامعلوم انتقال داده می شود. 
 
Hejab 
 
و اما نکات مهم این بخش:
شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که چرا بمب اتم در یک بانک، آن هم در مرکز پایتخت یک کشور نگهداری می شود؟ 
اگر به وقایع سیاسی چند سال اخیر دقت کنید و مروری بر مواضع آمریکا در قبال کشور ایران داشته باشید، متوجه نکته ای مهم خواهید شد. چندی پیش آمریکا به بهانه ای واهی، بانک های ایرانی را به کمک های مالی برای حمایت از تروریسم متهم کرد و آن ها را تحریم نمود. درواقع قرار دادن بمب اتم در یک بانک، آن هم در قلب پایتخت ایران، توجیهی برای چنین ادعایی است و به ارتباط بانک های ایرانی با تروریسم اشاره دارد! 
از طرفی دیگر وجود بمب اتم در بانک گویای این پیام است که مهمترین ذخایر ایران [توجه داشته باشید که بانک محل نگهداری ذخایر ارزشمند نیز هست] بمب های اتمی است! 
در کنار نمایش بانک به عنوان مرکزی برای حمایت از تروریسم، سازندگان بازی پیام نهفته دیگری با مضمونی مشابه را نیز در شهر تهران قرار داده اند. اگر در فضای شهر گشتی بزنید، با صندوق های صدقاتی مواجه می شوید که به شکلی دقیق شبیه سازی شده اند. فقط کافی است تا به این صندوق ها نزدیک شوید و با دقت به آن ها نگاهی بیندازید تا پیامی را که زیرکانه روی آن ها حک شده مشاهده کنید. روی این صندوق ها با زیرکی تمام، نمادی از آنارشی (هرج و مرج) کار شده که دلالت بر استفاده از پول این صندوق ها برای ایجاد هرج و مرج در سراسر دنیا دارد!
 
 64654654
 Sandoghe Sadaghat 1
 
 Sandogh-Sadaghat
نکته مهم دیگر، درمورد پول های درون بانک است. درون بانک ایران مملو از دلارهای آمریکایی است و هیچ اثری از پول ملی ایران به چشم نمی خورد! به گونه ای که این تصور در بازیکن ایجاد می شود که داستان بازی در یکی از بانک های آمریکا در حال رخ دادن است!
 
اما سوال این است که چرا در یک بانک ایرانی، فقط دلارهای آمریکایی وجود دارد؟ می دانید که برای مبادلات خارجی به دلار و یورو نیاز است و ایران هم برای تجارت بین المللی خود به این پول ها نیاز دارد. اما به نظر شما این همه دلار برای چه نوع تجارتی در بانک های ایرانی ذخیره شده است؟ برای پاسخ به این سوال کافی است که این معما را حل کنید: دلار به مقدار زیاد در کنار بمب اتم برای انجام اعمال تروریستی در یک بانک ایرانی... 
البته نکات بیشتری هم در مورد این بانک وجود دارد. از جمله این که پرچم کشور ایران فقط در محوطه بیرونی و داخلی این بانک دیده می شود و در هیچ جای دیگری از شهر اثری از پرچم ایران نمی بینیم.
 
 Dolar
 
 پرچم بانک شهری در چند نقطه دیگر از شهر دیده می شود، به شکلی که به نظر می رسد شهر را در تسخیر خود دارد و به پرچم رسمی کشور ایران تبدیل شده است. شباهت لوگوی بانک شهری با لوگوی شرکت سایپا هم در جای خود عجیب و قابل تامل است!
 
 Saypa
 
گذشته از این موارد، نکات مهم دیگری درمورد شهر تهران وجود دارد که پیش از شرح باقی داستان، لازم است تا نگاهی دقیق به آن ها داشته باشیم:
 
Borje-Milad-2
 
تهران به روایت آمریکا!
با نگاهی کلی به مدل سازی شهر تهران، متوجه خواهید شد که سازندگان بازی، حداکثر تلاش خود را برای شبیه سازی دقیق شهر انجام داده اند، اما در بیشتر موارد مدل شهر با واقعیت تفاوت های فاحشی دارد. از این رو سازندگان با قرار دادن شاخص های مهمی همچون برج میلاد در پس زمینه شهر، استفاده از رنگ بندی سبز و سفید برای بلوک های سیمانی کنار خیابان ها، استفاده از دکل های برق و شبیه سازی نسبتاً قابل قبول اتوبان همت توانسته اند بخشی از ضعف ها را جبران کرده و به حس حضور در شهر تهران کمک نمایند.

 *این عکسو نگاه کنید! دو تا برج میلاد در شهر می بینید!!!!!فقط دقت کنید!*
Borje Milad 
 
گذشته از تمام این موارد چند نکته مهم در طراحی شهر تهران وجود دارد که باید به آن ها توجه شود:
 
Otoobane Hemat
 
1- بر خلاف رسم معمول (فیلم های هالیوودی) تهران، شهری بزرگ، زیبا و مدرن به تصویر کشیده شده است.
 
2- هیچ نماد و یا نشان مذهبی (مثلاً مسجد) در تهران وجود ندارد!
 
AhmadineJad
 
3- هیچ تصویری از رهبران و مقامات ایرانی در کل شهر دیده نمی شود! تنها روی تابلویی به زبان انگلیسی به نام احمدی نژاد اشاره شده است. 
 
Parchame Iran
 
4- به جز بانک (که ساختمانی ساختگی است) هیچ ساختمان دولتی در ایران وجود ندارد!
5- ایرانی ها بر خلاف کلیشه های مرسوم، همه بدون ریش و سبیل ترسیم شده اند.
6- همه راه ها در تهران به بانک شهری ختم می شوند!
 
otoobane Hemat 2
 
7- تهران شهری خالی از سکنه است و هیچ شهروندی در آن زندگی نمی کند.
 
Tablo
 
8- در تهران نوشته های عربی زیادی وجود دارد!
9- در کنار ساختمان بانک شهری، تعداد زیادی پرچم کشور عراق مشاهده می شوند.
برای این که بدانید چرا تهران در روایت آمریکایی بدین شکل طراحی شده، لازم است تا انتها این مقاله را دنبال نمایید.
 
Telephone
 
ادامه داستان...
در سکانس بعدی، می بینیم که نیروهای PLR به سبک نیروهای القاعده، میلر (راننده تانک آمریکایی) را جلوی دوربین ها نشانده و در حال تهیه فیلم از وی هستند. در همین زمان البشیر و سلیمان هم جلوی دوربین ظاهر شده و البشیر به خواست سلیمان پیامی به آمریکایی ها می دهد. او در پیام خود اینگونه صحبت می کند:
"شرم آوره، شما برای کشتن ما به این کشور اومدید، اونوقت هنوز ما رو تروریست خطاب می کنید؟
ما فقط تلاش می کنیم تا از مردم و کشورمون دفاع کنیم. حالا این هزینه ایه که شما باید پرداخت کنید..."
و بلافاصله سلیمان در جلوی دوربین با چاقو گلوی گروگان آمریکایی را می برد و او را به قتل می رساند. 
در این بخش از داستان، سازندگان بازی تلاش کرده اند تا گروه PLR را گروهی شبیه به القاعده نمایش دهند. دشمنی آشنا برای آمریکایی ها که سال ها به بهانه مبارزه با تحرکات تروریستی آن ها خاک افغانستان را به اشغال خود درآورده اند. 
اکنون با توجه به بروز رفتاری مشابه از گروه PLR و افشای دستیابی آن ها به بمب اتم، این دشمن جدید به مراتب خطرناک تر از القاعده معرفی می شود و مبارزه با آن ها از هر زمانی ضروری تر به نظر می رسد. 
همچنین سازندگان بازی با زیرکی تمام مقدمات لازم برای درگیری عاطفی بازیکن ها با گروگان آمریکایی را از چندین سکانس جلوتر فراهم می کنند تا صحنه قتل فجیع او، تأثیر لازم را در آن ها ایجاد نماید. 
 
Dinasor
 
در صحنه ای که تانک ها به سمت تهران در حال حرکت هستند، میلر (راننده تانک) را در حال نگاه کردن به یک دایناسور اسباب بازی می بینیم. ظاهراً این اسباب بازی را فرزند میلر برای او فرستاده. بازیکن با دیدن این صحنه متوجه رابطه عاطفی میلر با فرزندش می شود و صحنه قتل فجیع او حس تنفر شدیدی را نسبت به ایرانی ها در بازیکن ایجاد می کند.
 
 
زیرا سیاستمداران آمریکایی برای تشویق مردم خود به جنگ، نیاز مبرمی به ایجاد حس تنفر از ایرانی ها دارند و این بازی می تواند تا حدی راه را برای رسیدن به این منظور هموار نماید. 
نکته قابل توجه دیگر، صحبت های البشیر جلوی دوربین است. او که در این بازی به عنوان رهبر گروه شبه نظامی و تروریست PLR معرفی می شود و با کودتا حکومت ایران را در دست می گیرد، جلوی دوربین با آمریکایی ها به گونه ای صحبت می کند که به نظر می رسد او یکی از مقامات رسمی ایران است و از مواضع به حق کشورش دفاع می کند. 
 
In Game 2
 
به این جمله توجه کنید:
"شرم آوره، شما برای کشتن ما به این کشور اومدید، اونوقت هنوز ما رو تروریست خطاب می کنید؟"
در این جمله به نظر می رسد که البشیر از حمله آمریکایی ها به تهران غافلگیر شده و از استفاده واژه تروریست برای گروه خود (یا شاید کشور خود) متعجب شده است. به همین دلیل او رفتار آمریکایی ها را شرم آور توصیف کرده و آن ها را تروریست معرفی می کند. 
سپس در ادامه او عملیات نظامی افرادش را حق طبیعی برای دفاع از مردم و سرزمینش می داند و آمریکایی ها را به خاطر این تجاوز سخت مجازات می کند:
"ما فقط تلاش می کنیم تا از مردم و کشورمون دفاع کنیم. حالا این هزینه ایه که شما باید پرداخت کنید."
سازندگان بازی با قرار دادن چنین حرف هایی در دهان البشیر، قصد دارند تا رفتار مقامات ایرانی [البشیر به عنوان نماینده ای از مقامات ایرانی] را در مجامع بین المللی، رفتاری دوگانه جلوه داده و ضمن محکوم کردن آن ها به حمایت از عملیات تروریستی، توجیه اینگونه رفتارها از نگاه آن ها را دفاع از مردم و کشورشان و حقی طبیعی بیان کنند!
 
Miller
 
ادامه داستان...
پس از ماجرای قتل میلر توسط سلیمان، بلک برن و افرادش طی عملیاتی ضربتی به مقر البشیر حمله ور می شوند و طی کشمکشی خونین، در اثر حادثه ای رانندگی موفق به دستگیری وی می شوند. البشیر که در اثر این تصادف به شدت آسیب دیده، در واپسین لحظات زندگی خود به بلک برن اعتراف می کند که او به توصیه سلیمان و برای افزایش نفوذ و قدرتش اقدام به خرید بمب های اتمی کرده، اما سلیمان او را فریب داده و با ربودن دو تا از بمب ها قصد انجام عملیات تروریستی را دارد. 
درواقع سلیمان با زیرکی پای خود را از معامله بمب های اتمی بیرون کشیده و با استفاده از پول و قدرت البشیر، بمب ها را بدون دردسر به دست آورده است. 
در اثر جراحات شدید، البشیر کشته می شود و بلک برن نمی تواند اطلاعات لازم برای یافتن مکان دو بمب دیگر را بدست آورد. اما در همین بین بلک برن با دستیابی به گوشی تلفن همراه البشیر متوجه می شود که او با یک دلال سلاح روسی به نام امیرکافروف (Amir Kaffarov) (7) که در ویلایی در شمال ایران مستقر شده مبادلاتی داشته است. از این رو او به همراه تیمی مجرب، برای دستگیری کافروف عازم شمال ایران می شود. 
 
نکات مهم این بخش از بازی:
اول این که معلوم شد سلیمان به PLR ارتباطی ندارد و فقط از این گروه برای رسیدن به اهدافش استفاده می کرده.
دوم این که البشیر برای تثبیت موقعیت خود، به بمب اتم نیاز دارد. [باز هم توجه به این نکته لازم است که البشیر به عنوان نماینده ای از سران کشور ایران در این بازی تصویر شده است]
و سوم این که بمب اتم توسط فردی روس [دشمن سنتی آمریکا] به ایران داده شده است. حال با دقت به نام این فرد توجه کنید: کافروف. به نظر شما این نام معادل نام کدامیک از سیاستمداران روسیه است؟
بله، درست متوجه شده اید. این نام شباهت زیادی به نام سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه کنونی روسیه دارد.


 ***** کلید تو دستش منو یاد یه چیزی میندازه؛شما چی؟! *****
Amir-kaffarov
 
7- سرگئی لاوروف  (Sergey Lavrov)
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه کنونی فدراسیون روسیه است. لاوروف دیپلمات شوروی، و سفیر روسیه در سازمان ملل متحد از ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ نیز بوده ‌است. 
وی در ۱۹۸۱ به‌عنوان مشاور ارشد مأموریت اتحاد جماهیر شوروی به سازمان ملل متحد رفت و تا ۱۹۸۸ در همان سمت باقی ماند. او پس از ترک سازمان ملل و کار در وزارت خارجه تا ۱۹۹۴ به سازمان ملل بازگشت و به ‌عنوان سفیر روسیه در همانجا کار کرد. لاوروف رئیس شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر ۱۹۹۵، ژوئن ۱۹۹۷، ژوئیه ۱۹۹۸، اکتبر ۱۹۹۹، دسامبر ۲۰۰۰، آوریل ۲۰۰۲ و ژوئن ۲۰۰۳ بوده‌ است.
در 9 مارس ۲۰۰۴، ولادیمیر پوتین لاوروف را به مقام وزارت امور خارجه منصوب کرد. وی فردی است که قرارداد ساخت نیروگاه اتمی بوشهر را با ایران امضاء کرد. 
 
 Soleyman-2
 
ادامه داستان...
طبق اطلاعات بدست آمده از تلفن همراه البشیر، بلک برن و افرادش برای دستگیری کافروف به شمال ایران می روند. در سوی دیگر، روس ها که متوجه پی بردن آمریکایی ها به رابطه روس ها با گروه PLR شده اند، تعدادی از نیروهای ویژه را به همراه یکی از مأموران ارشد خود به نام دیما عازم ویلای کافروف می کنند تا مانع دستیابی آمریکایی ها به وی شوند. 
سرانجام دیما موفق می شود خود را زودتر از بلک برن و گروهش به کافروف برساند. طی یک کشمکش شدید، دیما، کافروف را بازداشت کرده و پس از گرفتن اعترافاتی از وی، او را به قتل می رساند. تازه اینجاست که بلک برن و گروهش به ویلای کافروف می رسند.
 
نکات مهم این بخش:
چرا روس ها پس از اطلاع از لو رفتن رابطه PLR با یک دلال روس، نیروهای ویژه خود را برای جلوگیری از تخلیه اطلاعاتی کافروف عازم ایران می کنند؟ اینگونه رفتار، تنها می تواند یک توجیه داشته باشد، این که دولت روسیه پشت پرده فروش سلاح های هسته ای به PLR (ایران) قرار دارد و حالا برای جلوگیری از افشای این موضوع سعی در حذف واسطه خود دارد.
 
ادامه داستان...
بلک برن در ویلای کافروف با دیما مواجه می شود و دیما به او توضیح می دهد که کافروف اعتراف کرده که سلیمان قصد دارد 2 بمب اتم سرقت شده را در شهرهای پاریس و میدان تایمز نیویورک منفجر کند. دیما پیشنهاد می کند که برای جلوگیری از بروز جنگ میان دو کشور (روسیه و آمریکا) از انتقال این اخبار به سیاستمداران خودداری کنند و خودشان اوضاع را سر و سامان دهند. 
بلک برن با توجه به مدارکی که از بانک شهری بدست آورده بود و با توجه به صحبت های البشیر، صحبت های دیما را می پذیرد و آماده همکاری با وی می شود. در همین زمان، فرمانده بلک برن فرا می رسد و بلک برن برای جلوگیری از دستگیری دیما و متشنج شدن اوضاع، به ناچار به فرمانده خود شلیک می کند. این بخش به صورت گیم پلی، توسط کاربر انجام می شود.
 
نکات مهم این بخش:
کافروف اعتراف می کند که سلیمان قصد انفجار دو بمب در پاریس و نیویورک را دارد. این بدان معنی است که کافروف با سلیمان همدست بوده و از عملیات تروریستی او خبر داشته است. 
دوم این که چرا دیما به عنوان یک مامور ویژه روس، سعی دارد جلوی عملیات سلیمان را بگیرد؟ شاید او قصد دارد با این کار دخالت روسیه در انتقال این بمب ها به پاریس و آمریکا را مخفی نگه دارد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، باید فهمید که چرا او به بلک برن پیشنهاد می دهد که این موضوع را از سیاستمداران مخفی نگه دارد؟
نکته سوم درمورد موقعیتی است که بازیکن طی آن مجبور می شود به فرمانده ارشد خود شلیک نماید و او را از پای درآورد. آن هم به این بهانه که برای جلوگیری از جنگ و کشته شدن هزاران بیگناه، چنین رفتاری توجیه پذیر و لازم است! 
این صحنه درواقع این پیام را در خود نهفته دارد که یک سرباز می تواند در لحظات خاص و به منظور نجات جان صدها نفر، از دستور فرمانده خود سرپیچی کرده و حتی به سمت او شلیک نماید. رفتاری که ترویج آن در میان سربازها می تواند به فاجعه ای بزرگ و مصیبت بار تبدیل شود، زیرا تعبیر از موقعیت خاص می تواند در میان افراد مختلف متفاوت باشد و اینجاست که زمینه هرج و مرج در ارتش شکل می گیرد. شاید این پیام بیشتر برای مخاطبان ایرانی باشد تا آمریکایی ها.
 
Vladimir Kamarivsky
 
ادامه داستان...
پس از توافق پنهان میان دیما و بلک برن، دیما وارد پاریس می شود و طی عملیاتی گسترده تلاش می کند تا مانع انفجار بمب شود، اما علی رقم تلاش های وی، سلیمان بمب را در پاریس منفجر می کند و موجب کشته شدن 80 هزار شهروند پاریسی می شود. 
پس از این واقعه، داستان به زمان حال بازمی گردد و دوباره بلک برن را درحال بازجویی می بینیم. اینبار اتهاماتی که علیه او مطرح می شود، علاوه بر دروغین دانستن ادعای احتمال وی مبنی بر وقوع عملیات تروریستی در نیویورک، اتهام کشتن مافوق را هم شامل می شود. 
بلک برن مدعی می شود که سلیمان پشت تمام این وقایع قرار دارد، اما بازجوها اعلام می کنند که سلیمان نیروی نفوذی آن ها برای نزدیک شدن به البشیر بوده و امکان تروریست بودن وی منتفی است. 
آن ها روس ها را عامل اصلی همه این وقایع می دانند و به بلک برن توضیح می دهند که چگونه فریب دیما را خورده و خود را گرفتار نموده است. اما بلک برن که همچنان بر عقیده خود استوار است، تصمیم می گیرد شخصا سلیمان را متوقف نموده و مانع انجام عملیات تروریستی در نیویورک شود. 
او با همکاری دوستش مانتس، از بازداشتگاه می گریزد و طبق اطلاعاتی که بدست آورده، به سراغ قطار متروی دزدیده شده توسط تروریست ها می رود و پس از درگیری با تروریست ها، خودش را به سلیمان می رساند. سلیمان فرار می کند و تعقیب و گریز در خیابان های نیویورک ادامه می یابد، تا این که سرانجام بلک برن موفق می شود سلیمان را کشته و مانع انفجار بمب شود. 
 این سلیمان کیست؟؟؟؟؟
نکات مهم این بخش:
بازجوها (ماموران وزارت امنیت داخلی آمریکا) اعلام می کنند که سلیمان از افرادی نفوذی آن ها بوده و او را برای نزدیکی به البشیر عازم ایران کرده اند. در این صورت باز هم با تراژدی قربانی کردن افراد خودی مواجه می شویم. به یاد دارید که چه کسی میلر را سر برید؟  اگر سلیمان را مامور آمریکا بدانیم، چرا وی پس از سرقت بمب های اتمی آن ها را به آمریکا تحویل نداد؟ با توجه به مدارک موجود در بازی باید سلیمان را دشمن ایران، روسیه، فرانسه، آمریکا و به عبارت کلی تر دشمن کل دنیا بدانیم. به نظر شما سلیمان چه ملیتی دارد؟ 
نکته حائز اهمیت دیگر تاکید ماموران وزارت امنیت داخلی آمریکا به دست داشتن روسیه در عملیات تروریستی است.
 می بینید که آن ها هنوز هم عامل اصلی همه بدبختی های خود را کشور روسیه می دانند.
و نکته آخر این که باز هم خودسری بلک برن در این بازی (درگیری با نیروهای وزارت امنیت داخلی آمریکا و کشتن سلیمان) موضوعی تقدیر شده نشان داده می شود و او را به قهرمانی ملی تبدیل می کند.
جالب است بدانید که این بازی هم زمان با آغاز تنش های بین ایران و آمریکا بر سر کشته شدن سفیر عربستان در آمریکا منتشر شد.در همان زمان هم جنجال رسانه ای علیه سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس آغاز شد...
فک کنم حدس زده باشید منظور از سلیمان کیست و چگونه در پس این همه فریب و نیرنگ شخصیت سردار سلیمانی را مورد تهاجم قرار داده اند...
 
In Game 1
 
شعبده آخر
حال که با روایت کامل داستان آشنا شدید، لازم است تا به سوالی مهم و اساسی پاسخ دهید؟
به نظر شما دشمن اصلی آمریکا در این بازی کدام کشور بود؟ عراق؟ ایران؟ روسیه؟ در طول بازی، کدام عملیات تروریستی توسط ایران انجام شد؟ گروه PLR چطور؟
برای پاسخ به این سوال ها توجه شما را به بخشی از تفسیر زیبای سایت American-hijacked.com در مورد بازی Battlefield 3 با نام
 Battlefield 3 video game conditioning America’s youth for another war for Israel (against Iran)?! جلب می کنم.
همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره شد، بازی با روایت داستان به صورتی پیکاسویی، موجب جدا افتادگی ذهن و انحراف تمرکز بازیکن از محتوای داستان می‌شود و به تبع در ذهن بازیکن یک "ناهماهنگی شناختی" ایجاد می‌کند. یعنی حمله به ایران، انفجار هسته‌ای در پاریس، و طبیعتا آغاز مخاصمات با روسیه، میلیون‌ها پسر جوان را در سرتاسر دنیا بدل به ماشین‌هایی خواهد کرد که در خود تمایلی قوی برای درگیر شدن در جنگی احساس می‌کنند که در آن، تصویرهای گنگ و مبهم ذهنیشان، نام ایران [Iran] و عراق [Iraq] را در هم ادغام و به عنوان دشمنی واحد معرفی خواهد کرد؛ به گونه‌ای که به تدریج باور خواهند کرد که آن ها همیشه در حال جنگ با ایران بوده‌اند؛ و از آن هولناک‌تر اینکه، این جنگ برای آن ها رنگ و بوی تفریح و خوش‌گذرانی خواهد داشت. در حقیقت، اگر شما مشغول این بازی شوید، یا حتی فقط ویدئو کلیپ‌های مربوط به عملیات‌ها را تماشا کنید، متوجه خواهید شد که آن ها چطور به آرامی و بی‌سر و صدا هر حمله جدید به ایران و وسعت گرفتن دامنه برخوردها را طوری به نمایش می‌گذارند که مرحله به مرحله، گسترش یافته و به تدریج آنقدر بزرگ و وخیم می‌شود که در نهایت به یک جنگ جهانی بدل می‌شود، به صورتی که انگار از همان ابتدا به همین شکل بوده و چنین وسعت نبردی در برابر این دشمنان، کاملا طبیعی و منطقی به نظر می‌رسد. در طرح این داستان، هیچگاه به چگونگی یا حتی مبدأیی بر شکل گیری روند مخاصمات اشاره نشده است؛ و در حقیقت، با این ترفند به بازیکن القا می‌شود که انگار ما [آمریکایی‌ها] در عمل و تا جایی که شما [بازیکن] می‌توانید به خاطر آورید، همواره در حال جنگ با ایران بوده‌ایم. 
مختصر اینکه، اگر می‌خواهید تصویری از آغاز جنگ جهانی سوم داشته باشید، به درستی می‌توانید به قدرت پیشگویی این بازی اعتماد کنید. زیرا بازی‌های رایانه ای مورد تایید «مجتمع نظامی صنعتی»، تا به امروز همیشه به خوبی از عهده پیش‌بینی آینده برآمده‌اند. 
نگارنده این مقاله در ادامه اینطور اظهار نظر می کند که:
وقتی منتظر ورود این بازی به بازار بودم، احساس می‌کردم که اتفاق شومی در شرف وقوع است، و حالا آگاهی از طرح کلی داستان، بیش از پیش به نگرانی‌هایم دامن می‌زند. نمی‌توانم تصور کنم که مردم ایران پس از تماشای میلیون‌ها آمریکایی که با شادی و لذت، در فضای مجازی سه‌بعدی حاصل از یک موتور گرافیکی نیرومند، در حال ویران کردن پایتخت باستانی‌شان هستند، چه احساسی نسبت به غرب پیدا خواهند کرد.
----------------------------------------------
منبع:
http://vgpostmortem.ir/index.php/%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C/item/62-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-battlefield-3
-------------------
لینک کوتاه:
http://yon.ir/TuPz
-------------------



نظرات  (۱۷)

من ایران رو دوست دارم و برای همین بهش احترام میزارم اما من دوست دارم بتلفیلد3 رو بازی کنم ایشلله روزی ایران در صنعت باززی سازی قدرتمند میشه خیلی دوست دارم که ایران بازی ای هم سطح کالاف دیوتی بسازه و ما هم لذت ببریم.

بعضیا چون واقعیت براشون تلخه سعی دارن با چرت وپرت نشون دادنش واقعیت رو پشت افکار مصمومشون قایم کنن یا فکر میکنن اونقدر فرد متفکری هستن که بر عالم  و آدم برتری دارن این شرکت های بازی سازی باهمین قدم های کوچیک افکار عمومی رو فریب میدن ممنونم که این مقاله رو آماده کردین            

یا علی

تا حالا انقدر چرت و چرت تو یک جا ندیده بودم

اینا همش بازیه واقعیت نداره اینکه چرا ایران ممنوع کرده این بازی رو به عقل جن هم نمیرسه من که دارمش و هر وقت دلم خواست نسبش میکنم و بازی میکنم.

اونهایی هم که میگن آخر بازی باید خامنه ای رو بکشی چرت و پرت میگن آخر بازی رو من دیدم و قرار نیست که خامنه ای کشته بشه.

داستان بازی هیچ ربطی به خامنه ای نداره اینا شایع است.

ممنون.

واقعا که....
نقد شما بسیار عالی و خوب بود. از این نوشته لذت بردم . آفرین

و اینکه .... آخر این همه مظلوم بودن ها ....این همه تلخی ها مطمئن باشید شیرینی

اللهم عجل لولیک الفرج
حسن فریدون =بشیر
سلام دستمریزاد ولی من گیج شدم از بس دقیق بود کجا میشه دانلود کرد با حجم کم؟
پاسخ:
سلام برشما
چی رو دانلود کنی؟!
بازیو؟
تو سایت های مختلف بگردی پیدا میشه.
سلام خسته نباشید من کنجکاو شدم خیلی دلم میخواد این بازی رو دانلود کنم و ببینم چیه چطوریه ولی خیلی میترسم راستش با خودم فک میکنم اگه دانلود کردم و نصبش کردم یهو بیان بریزن منو بگیرن بگن این بازی ممنوع بود چرا بازی کردی از این خیلی میترسم میشه راهنماییم کنید☺ممنون
پاسخ:
سلام.
داداش خوبی شما؟!
کی بیاد بگیرتت؟!!!!


ببینید دوستان عزیزم شرکت EA یک شبه نشده یک بازی ساز خفن بلکه با حمایت ها و تشویق های مردم کشورش به این پیش رفتگی رسیده اگر ما به بازی های ابتدایی ایرانی جواب مثبت بدیم از شون حمایت کنیم تشویقشون کنیم ایرانهم تو بازی سازی پیشرفته میشه همین طور که تو مواردی داریم تقریبا به خود کفایی میرسیم تو بازی هم باید برسیم تا حمایتی از تولید کنندگان و ایجاد اشتغالی برای مردم عزیزمون کنیم در ضمن علاوه بر بازی باید جنس های دیگه ایرانی هم بخریم تا اقتصاد کشورو راه بندازیم به سایپا و ایران خودرو نه بگیم تا پراید 20 تومنی رو نکنن 40 تومن حرف من حمایته ولی نه حمایتی که منجر به ضررمون بشه نه حمایتی که مردم ضعیف و اسیب پذیرو اسیب پذیر تر کنه میبینی ماشین گرون شده نخر میخری هم دست دوم تمیز و سالم بخر به فرض محال یه جوون محتاجی با کلی بدبختی 20 تومن جمع میکنه تا مسافر کشی کنه و یه روزی پاکی در بیاره این انصاف نیست که به خاطر مد گرایی و یا..... یه چیزو 2 برابر کنیم خود من به شخصه خداسرشاهده قسم دارم از پراید صبا که سال 85 خریدم تاحالا استفاده میکنم چون نیازی ندارم به خرید ماشین ولی اگه شمایی که یه ماشین سالم و خوب داری میری برای مد ماشینتو عوض میکنی فقیر رو فقیر تر کردی ولی اگه یه لباس ایرانی جنس خوب بخری کارت درسته به جای خرید برند نایک و ادیداس و .... از جنس خوب ایرانی استفاده کنین خلاصه ما ملت اگه همت داشته باشیم ایرانو میکنیم مهد اقتصاد اسیا کنیم 
کشور ایران نیاز به حمله نداره. با وجود رژیم وطن فروش جمهوری اسلامی این سرزمین دارخ به طور کامل نابود میشه. با وجود سران احمق و بیسواد داره به قهقرا میره. با این وضعیتی که ایران داره شاید برای خیلی از مردم، حمله آمریکا یک آرزو باشه. بهتره واقعیت رو ببینید و انقدر خزعبلات سرهم نکنید
پاسخ:
اولا سلام.
دوم؛ببینم شما حالت خوبه؟
خزعبل؟
این نقد یه بازیه.اگر خیلی از نظام بدت میاد و بهت فشار آورده بهتره مشکلت رو با خودت حل کنی.اینجا جای سرازیر کردن کینه های شخصی نیست.اگر حرفی داری با سند و مدرک حرف بزن و الا که خداحافظ.
وطن فروش اون مزدورایی هستن که فقط تیکه تیکه شدن این مملکت رو میخوان و الان دایه مهربان تر از مادر شدن.
یه فکری بحال خودت بکن.
ممنون از نقد و برسیمیخواستم این بازیو دانلود کنم ولی وقتی دوستم گفت حمله به ایرانه منم اومدم سایت شما که شما اثبات کردید خیلی خیلی ممنون خدا حفظتون کنه
پاسخ:
سلام.ممنون از نظرتون
اما این رو هم بگم که صرف بازی کردن اشکالی نداره و هدف ما هم بازی نکردن نیست؛این دیگه به سلیقه و علاقه شخص بستگی داره.
هدف ما اینه که جریانهای رسانه ای رو بشناسیم و سواد رسانه ای مون رو بالا ببریم.

هرچی درمرود ساخت بازی ایرانی گفتید قبول . اما بهتر نبود بجا سرمایه گذاری های الکی ایران برای کشورای دیگه رو زمینه بازی سازی پولمون می رفت ؟ اما بازی سازیمونم فقط داره تو بازی های پلتفرم موبایل و تبلت میلی متری پیشرفت میکنه اونم همش جنگ با داعش و دشمن خیالی . ما که پولمون داره میره حداقل برای ساخت بازی خوب پولمون بره نه واسه همایت از بغیه 
بازی نباید فیلتر بشه . جوونای پر استعداد ایرانی می تونن از رو همین بازی ها ایده برداری کنن و مردم بفهمن که دشمن به فکر چه چیزهاییه 
بهتر طرز فکرمون رو عوض کنیم . نباید همه چیز رو فقط ماست مالی کرد 
در ضمن خسته نباشید بخاطر مقاله
پاسخ:
سلام برشما و ممنون از نظرتون.
با این طرز فکر «سرمایه گذاری و الکی خرج کردن در کشوراهای دیگه...» کاملا مخالفم.اگرم هزینه ای شده برای من و شما شده نه اون کشورها! باید بدونیم که هزینه ای که دشمنانمون علیه ما کردن صدها برابر ماست.
اما در کل ،موضوع بازی سازی مهمه.میتونه باعث ایجاد شغل و تبلیغ افکار و عقاید ما در جهان بشه.اما کی باید بهش توجه کنه؟معلومه دولت.اما دولتی که 5 ساله آجر روی آجر نگذاشته شما چه انتظاری داری...
ماشاالله برادر خدا قوتت بدهد. در این زمینه هرکمکی بتوانم انجام میدهم برای دینم و مردمم 
09012770293
پاسخ:
سلام برشما!
خواهش میکنم این کارها وظیفه است.

با سلام.
من هم در واقع با نظر دوستمون موافقم چی میشه اگه ما هم بازی های رایانه ای رو ارائه بدیم که در اون به دشمنانمون حمله میکنیم؟؟
آقا این بازی های ایرانی از کیفیت خیل مسخره و بدی برخوردارن و حتی از بازی های خارجی هم گرون ترن.حالا هم ک اکثر جوون هامون بیکارن و کاری جز وقت طلف کردن ندارن و سراغ بازی ها رایانه ای میرن. حالا اگه شما جای اونا باشی میدی یه بازی کال اف دیوتی یا بتل فیلد با کیفیت بالا و قیمت مناسب میخری یا یه بازی با کیفیت داغون با قیمت های گرون؟؟؟
و حتی در زمینه انیمیشن سازی هم پیشرفتی نداریم بهترین انیمیشن ما شکرستانه در حالی ک آمریکا انیمیشن های با کیفیت 4k رو ارائه میده...
واقعا برای کشورمون متاسفم..!! تنها جوابی ک به این بازی دادیم فیلتر کردن لینک های دانلودش بود خب ک چی حالا دگ کسی نمیفهمه چی شد توی بازی؟؟
کلیپ ها و فیلم ها که هستن...
حمایت کنین :(
پاسخ:
سلام.
بله خیلی خوب میشه اگه اینطوری بشه.
اما یه چیزیو یادمون باشه.اگه الان در این زمینه ها ضعفی داریم به خاطر اینه که ما خیلی دیر تر از اونا شروع به این کار کرده ایم.اما خوشبختانه سرعت رشد ما هم کم نیست.از بازی های دو بعدی و به قول شماداغون رسیدیم به بازی های زیبایی مثل شبگرد،ارتش فرازمینی و...
در مورد انیمیشن هم که عرض کردم کمک کم داریم پیشرفت میکنیم.مثلا شما اگر انیمیشن نبرد خلیج فارس یاپیام راشل کوری رو تماشا کرده باشید متوجه کیفیت و ساخت تریبا حرفه ای اون میشید.اما خوب شما هم حق دارین!حمایت کمه و کار سخت....
سلام.حقیقته.یک جایه دیگه همه ی همشو دیده بودم. عالیییییی
پاسخ:
سلام
ممنون از حضورتون
سلا.چرا همیشه اونا باید به ما حمله ور شن؟چرا ما یه بازی نمیسازیم و حالشونو نمیگیریم؟بس که این دولت و مسئولین بی فکره...
پاسخ:
سلام
دلیلش سرمایه گذاری های فراوان اونا روی این مسئله هست.در عوض ما چی؟
چه حمایتی از یه بازی ساز ایرانی میشه؟
از حق کپی رایت و... که بگذریم خود ما چقدر حاضریم کمک کنیم؟
البته کارهایی داره میشه.از گروه انیمیشن سازی فاطمه زهرا(س) که
تو حوزه انیمیشن سازی قدرتمند شده و جنبش هایی مثل مصاف که یواش یواش داره بازی سازی
میکنه.
از نگاه نو و چالشیتون ممنونم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
DOWN WITH AMERICA

DOWN WITH ISRAEL

DOWN WITH HOUSE OF SAUD