اینجا ایرانه باند فرود آقا امام زمان(عج)

گناه کردن و جهالت ممنوع!!!

اینجا ایرانه باند فرود آقا امام زمان(عج)

گناه کردن و جهالت ممنوع!!!

اینجا ایرانه باند فرود آقا امام زمان(عج)

Runway به معنای باند فرود است.ما ایرانیان مسلمان و به خصوص شیعیان باید برای ظهور مولامون آقا امام زمان (عج) تلاش کنیم....کلیپ های من در آپارات رو هم تماشا کنین http://www.aparat.com/alirezazarnooshe

دکترینی که بوی ظهور می‎دهد...

يكشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۵:۴۵ ب.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم

http://masaf.ir/images/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C%20%DA%A9%D9%87%20%D8%A8%D9%88%DB%8C%20%D8%B8%D9%87%D9%88%D8%B1%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8E%D8%AF%D9%87%D8%AF-shia%20muslim.png

به اذعان فوکویاما دکترین ولایت فقیه، نشان‎دهنده قدرت اسلام قبل از ظهور است.

 

یکی از مفاهیم مهم و بحث‎برانگیزی که در حال حاضر مورد توجه محافل علمی مخصوصا کرسی‎های نظریه پردازی در زمینه  علوم انسانی و آینده‎پژوهشی قرار گرفته‎است، بحثی با عنوان قرار گرفتن زمان کنونی در پیچ تاریخی تاثیرگذار و مهم می‎باشد؛ در این مقاله در نظر داریم به‎منظور درک بهتر این مفهوم و مباحث متعلق به آن به  تحلیل تاریخ از دو نوع دیدگاه غربی و  اسلامی مبتنی بر قرآن بپردازیم:

غرب در تحلیل خود  تاریخ را به  سه دوره تقسیم می‎کند:
1-    دوره کودکی یا جهالت که به آن دوره دین و خدا لقب داده‎اند؛ به ادعای اندیشمندان کودکان یا همان انسان‎ها در این دوره پاسخ سوالات خویش را از خدا می‎گیرند.
2-    دوره جوانی یا چرایی که این مرحله، مرحله  به فلسفه است انسان در ان دوران به دنبال چرایی و علت موضوعات می‎گردد و تا حدودی از عقل خود کمک می‎گیرد.
3-    دوره نبوغ و پختگی که نه خدا و نه فلسفه جوابگوی سوالات انسان نمی‎باشند بلکه انسان جواب مسائل خود را در علم تجربی می‎جویند و اصالت با تجربه است؛ این دوره به دوره چگونگی شهرت یافته‎است.

آیت الله شیخ عبدالکریم فرحانی معاون آموزش وامور حوزه‎های علمیه سراسرکشور در مورد تاریخ از منظر قرآن معتقد است قرآن نیز تاریخ را به سه دوره تقسیم می‎کند:

1-    بشر جاهلی که به دوره اساطیری معروف است؛ در این دوران پیامبرانی مبعوث شدند که جهل بشر را از بین ببرند و با توجه به میزان درک انسان‎ها ، به معجزات گوناگون دست بزنند.
2-    دومین دوره، دوره ختم نبوت می‎باشد که قرآن آن را دوره علم می‎نامد که با آیه «اقراباسم ربک الذی خلق» آغاز می‎شود و به شهادت پیامبر و ختم وحی، پایان می‎پذیرد.
3-    اما دوره سوم تاریخ در قرآن به چه زمانی مربوط می‎شود؟

به نظر ایشان این دوره هنوز فرانرسیده است و به زمانی اختصاص دارد که خداوند انسان ایمان و عمل صالح را وعده داده است.
بنابراین دوره سوم تاریخ از منظر قرآن را باید  دوران دین نامید آن هم دین‎مداری بر مبنای ولایت معصوم؛ بدین معنا که خداوند برای این دوران قیدی مهم را در نظر می‎گیرد آن قید ولایت‎پذیری است.
تحلیل‎گران علوم دینی معتقدند پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت «دکترین ولایت » نشان داد که دوران سوم تاریخ از منظر قرآن به تدریج در حال تحقق است؛ شهید مطهری در همین راستا در پاسخ به فلاسفه غربی بیان می کند:
«شما می گویید دوره دین تمام شده است و قرآن می‎گوید دوره دین در حال آمدن است»
باید گفت چند دهه قبل  دنیا شاهد پیروزی یک تئوری غیر مادی به نام ولایت فقیه بود که بزرگ‎ترین حرکت اجتماعی قرن بلکه تاریخ  را به ثمر نشاند و  انتشار این تئوری و چارچوب‎های عملی آن به کشورهای دیگر که امروزه به مفهوم صدور انقلاب شهرت یافته‎است، نوید پیروزی و موفقیت این دکترین در سطح جهانی را داد.
نکته لازم به ذکر این است که همه‎گیر شدن تب آخرالزمان و رویدادهای مرتبط با آن در میان تمامی اقوام و مذاهب در زمان کنونی گویای این ماجرا است که بشر امروز خواسته یا ناخواسته خود را برای تحولی بزرگ آماده می‎کند و آن ظهور موعودی است که تمام ادیان به آن وعده داده‎اند.
 برای تکمیل قطعات پازلمان سخنان فوکویاما تئوری پرداز «پایان تاریخ» و تحلیلگر ارشد آمریکا مورد بررسی قرار داده‎ایم :
وی می‎نویسد وجود نهادهایی چون ولایت فقیه و شورای نگهبان از موانع اصل تبدیل ایران به نظام سکولار می باشد(1)
ایشان در کتاب پایان تاریخ می‎نویسد بین کلیه مذاهب اسلامی، شیعه تنها مذهبی است که نگاهش به ولایت ، فقهی است؛ یعنی فقیه می‎تواند بر تمام شئون فردی و اجتماعی افراد ولایت داشته باشد و این نگاه، «برتر از نظریه نخبگان» افلاطون است.
فوکویاما قدرت آموزه‎های شیعی را در ولایت‎پذیری آن دانسته و شیعیان را افرادی امیدوار می‎داند و معتقد است که انسان امیدوار را نمی‎توان تسخیر کرد. وی اقرار می‎کند که شیعه پرنده‎ای است که زره‎ای به نام ولایت‎پذیری بر تن دارد که آن را شکست‎ناپذیر کرده است همچنین جالب است بدانید که وی با دلیل و مدرک ثابت می‎کند که برنده جنگ آخرالزمان شیعیان می‎باشند.(2)
فوکویاما برای از بین بردن اصل ولایت فقیه مهندسی معکوس را پیشنهاد می‎دهد و معتقد است اول باید به مصداق ولایت فقیه ضربه زد و آن فرد را ناکارآمد نشان داد و پس از آن با مقابله با اصل ولایت‎فقیه پرداخت. بنابراین به اذعان فوکویاما دکترین ولایت فقیه، نشان‎دهنده قدرت اسلام قبل از ظهور است.
در نهایت باید گفت این نوید به‎گوش می‎رسد که پیشگویی‎های قرآن در هر حال تحقق است و مردم جهان شاهد به منصه ظهور رسیدن قدرت حکومت اسلامی خواهندبود و جهان در حال پذیرش نورخورشیدی است که طلوع آن را به انتظار نشسته است و می‎توان اصلی‎ترین دلیل اثبات لزوم ولایت فقیه را همین دانست که مسلمانان مخصوصا شیعیان را آموزش می‎دهد که در عصر غیبت تنها از یک عالم دینی که حکومت را نیز مدیریت می‎کند تبعیت کنند و از فرمان او تخطی نورزند تا تربیت و آماده شوند که در زمان ظهور نیز پذیرنده ولایت امامی الهی باشند که اسلام را به اتم و اکمل در تمام شئون فردی، اجتماعی و سیاسی انسان‎ها اجراء می‎کند که اگر تربیت نشوند چه‎بسا به مقابله  با امام معصوم برخیزند و در زمره دشمنان ایشان قرار گیرند.

 

 

فهرست منابع:

1-    روزنامه وال استریت. گزارش خبرگزاری فارس/ 5 مرداد 1388
2-    مقاله تاریخ در پایان تاریخ نوشته فوکویاما ترجمه ابراهیم اسکافی قابل دسترس در :
httP://world.iran-emrooz.net/index.PhP?/world/more/12519
مصاف : www.masaf.ir

نظرات  (۲)

  • مهدی ابوفاطمه
  • ممنون
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضورتون
    یا حق
  • ❤منتـــظر المـهـدی❤
  • احسنت+++
    پاسخ:
    سلام
    شرمندمون میکنین زود زود سر میزنین!
    ممنون از حضورتون
    یا حق

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    DOWN WITH AMERICA

    DOWN WITH ISRAEL

    DOWN WITH HOUSE OF SAUD