اینجا ایرانه باند فرود آقا امام زمان(عج)

گناه کردن و جهالت ممنوع!!!

اینجا ایرانه باند فرود آقا امام زمان(عج)

گناه کردن و جهالت ممنوع!!!

اینجا ایرانه باند فرود آقا امام زمان(عج)

Runway به معنای باند فرود است.ما ایرانیان مسلمان و به خصوص شیعیان باید برای ظهور مولامون آقا امام زمان (عج) تلاش کنیم....کلیپ های من در آپارات رو هم تماشا کنین http://www.aparat.com/alirezazarnooshe

بسم الله الرحمن الرحیم
 
ادعاهای دروغین یک مدعی
 
 نقض مفاد کنوانسیون ژنو سری بازی های Call Of Duty Modern Warfare
یکی از پرطرفدارترین بازی های نظامی که در سال های اخیر در میان کاربران جایگاه ویژه ای به دست آورده، سری بازی های Call of Duty: Modern Warfare است که به شبیه سازی جنگ های مدرن و جنگ جهانی سوم!! در آینده می پردازد و به کاربران خود اجازه می دهد تا با حضور در یک شبیه ساز عالی، تبعات واقعی جنگ ها را تجربه نماید. 
 
07-20-2013-06-26-59-ب

 
اما جدای از همه نقاط قوت این سری از بازی ها، سازندگان آن ها با نادیده گرفتن برخی قوانین بین المللی (درمورد جنگ ها)، صحنه های خاصی را در بازی های خود گنجانده اند که وجود هر یک از آن ها مصداق واقعی نقض قوانین مصوب کنوانسیون ژنو درمورد جنگ ها به حساب می آید. 
 در این سه گانه، برخلاف ادعای دائمی کشور آمریکا مبنی بر پایبندی کامل به مصوبات کنوانسیون ژنو، این کشور به عنوان یکی از بزرگترین ناقضان آن مطرح شده و جالب این که اعمال اینگونه رفتارها از سوی سربازان آمریکایی امری بسیار ضروری، معقول و عادی جلوه داده می شود.
از همین رو در این متن قصد دارم تا با بررسی برخی از این صحنه ها، موارد نقض قانون مصوب کنوانسیون ژنو را بررسی کنم:
 
اما پیش از آن باید با کنوانسیون ژنو و محتوای آن آشنا شویم:
 
img3
 
کنوانسیون ژنو چیست؟
 
کنوانسیون ژنو معاهده‌ای است که در سال ۱۹۴۹ میلادی در شهر ژنو به امضاء رسید و از آن پس نقش تعیین کننده‌ ای در ادامه زندگی ساکنان غیرنظامی مناطق بحرانی و اسرای جنگی ایفا کرده و می‌کند.
 این معاهده به عنوان ستون محوری حقوق ملل محسوب می‌شود. درواقع طبق قوانین موجود در این کنوانسیون باید در زمان جنگ به منظور جلوگیری از اقدامات خصمانه، طرفین درگیر مرز مشخصی را تعیین کنند و پیش از همه حقوق ساکنان غیر‌نظامی مناطق جنگی را مورد حمایت قرار دهند.
 فیلیپ اسپواری مدیر بخش حقوق بین الملل در کمیته بین المللی صلیب سرخ معتقد است که پس از گذشت ۶۰ سال از امضای چهارمین کنوانسیون ژنو هنوز هم این کنوانسیون اهمیت خود را از دست نداده است. امروزه نیز پایبندی به مقررات کنوانسیون ژنو در مناطق جنگی و بحرانی الزامی است.
 مقررات مندرج در چهارمین کنوانسیون ژنو کشورهای امضاء کننده را متعهد می‌کند که زخمی‌های جنگی،‌ بیماران، کارکنان بخش پزشکی، آمبولانس‌ها و بیمارستان‌ها را مورد تعرض قرار ندهند. علاوه بر آن درمورد رفتار با اسرای جنگی نیز مقررات ویژه‌ای در این کنوانسیون قید شده است. 
کنوانسیون ژنو با سه پروتکل الحاقی سال‌های ۱۹۷۷ و ۲۰۰۵ میلادی تکمیل شد. قرارداد منع استفاده از مین ‌و بمب‌های خوشه‌ای علیه انسان ‌ها نیز از دیگر مفاد کنوانسیون ژنو هستند. همچنین در این پروتکل ها محدوده کار سازمان صلیب سرخ جهانی نیز تعیین شده است. این اقدامات شامل بازدید از اسرای جنگی و تحویل کمک‌های امدادی به ساکنان مناطق جنگی می‌شود. علاوه‌ بر آن کنوانسیون ژنو وظیفه به هم رساندن اعضای خانواده‌هایی که به دلیل درگیری‌ های مسلحانه از هم دور افتاده‌اند را به صلیب سرخ محول کرده است.
به هر حال قراردادها و کنوانسیون ها و حتی قواعد عرفی، هدفی جز تطبیق دقیق شرایط جنگ با معیارهای انسانی ندارد و سعی دارند ملاحظات انسان دوستانه بر ضروریات نظامی مرجح باشد.
به طور کلی قواعد و مقررات مربوط به جنگ سه نوع محدودیت برای عملیات جنگی در نظر گرفته اند:
 
الف- محدودیت میدان عملیات جنگی (جلوگیری از تخریب زیرساخت های شهری و نابودی نمادهای فرهنگی)
 ب- محدودیت سلاح‌های جنگی
 ج- محدودیت عملیات جنگی به افراد رزمنده
 
اما مهمترین بحث محور سوم است که به منظور محدود کردن عملیات جنگی به افراد رزمنده موارد زیر در حقوق جنگ منع شده ‌است.
  
۱ - حمله به کسانی که مستقیما در جنگ شرکت ندارند (شهروندان عادی و مردم بی دفاع)
۲ - همچنین افراد مسلحی که سلاح خود را زمین گذاشته باشند (اسرا)
۳ - کسانی که به علت بیماری، جراحت، بازداشت یا هر علت دیگری قادر به جنگ نباشند و توصیه شده که در همه اصول با آن ها بدون هیچگونه تبعیض و اجحافی طبق اصول انسانیت رفتار شود.
  
حال بیایید نگاهی به سه گانه Call of Duty: Modern Warfare داشته باشیم:
 
در بازی قسمت اول بازی، مرحله ای وجود دارد که کاربر باید از طریق دید هواپیمای C-130 gunship تعدادی از نیروهای دشمن را نابود نماید. در این سکانس اگر اشتباها کاربر به کلیسایی که در آن منطقه قرار دارد شلیک کند، ماموریت او با شکست مواجه خواهد شد. زیرا طبق قوانین موجود در کنوانسیون ژنو حمله به اماکن مذهبی، موزه ها و نمادهای تاریخی غیر قانونی است. 
 
Takhribe-Kelisa
 
این درحالی است که در همین مرحله برای نابودی نیروهای دشمن، می توان با شلیک به منازل مردم عادی و نابودی منابع آب و تخریب کامل آن ها دشمن را از بین برد!!! درحالی که طبق قوانین موجود در کنوانسیون ژنو حمله به منازل مردم بی دفاع، از بین بردن زیرساخت ها و منابع تامین آب و غذای آن ها، عملی غیر قانونی و جنایت جنگی به شمار می رود. 
 
در بازی قسمت سوم بازی در بخشی از یک ماموریت، کاپیتان پرایس (Captain Price) به صراحت اقدام به نقض چندین قانون از قوانین کنوانسیون ژنو می کند:
 
Price-1
 
1- او برای گرفتن اعتراف ازWaraabe  ، ابتدا او را کتک زده و سپس به عنوان تهدید، از گاز سمی استفاده می کند. درحالیکه طبق قوانین کنوانسیون ژنو استفاده از شکنجه برای اعتراف گیری و به کار گیری سلاح های شیمیایی و بیولوژیک ممنوع اعلام شده است.
 2- نکته بعد درمورد رفتار پرایس با Waraabe، مربوط به نقض قانون رفتار با اسیر جنگی غیر مسلح است. طبق قانون لطمه به حیات و تمامیت بدنی فرد اسیر، من ‌جمله قتل (به تمام اشکال آن) زخم زدن (به تمام اشکال آن)، اعمال رفتار بیرحمانه (به تمام اشکال آن)، شکنجه و آزار (به تمام اشکال آن) ممنوع است.
3- در ادامه این صحنه شاهد هستیم که پرایس پس از اعتراف گیری، با شلیک گلوله ای در سر Waraabe او را به قتل می رساند. باز هم طبق کنوانسیون ژنو، کشتن اسیر جنگی و اجرای عدالت به دست خود (محکومیت بدون دادگاه قانونی و تصمیمات قضایی)، جرم محسوب می شود.
 
اما این همه موضوع نیست و این سه گانه کلکسیونی از نقض قوانین کنوانسیون ژنو را در خود جای داده اند. به این صحنه ها توجه کنید:
 
Takhribe-Namadhaye-Shahri
 
Takhribe-Namadhaye-Omoomi-1
 
Takhribe-Amakene-Tarikhi
 
Takhribe-Amvale-Mardom
 
Sooe-Estefadeh-Az-Mashinha
 
shekanje-osar
 
Selahe-Mamnooeh
 
Koshtare-Mardom-Bigonah
 
Khoshoonat
 
Kelisa
 
Estefade-Az-Gaz
نمونه واقعی این گونه نقض حقوق بشر را می توان در جنگ ویتنام، زندان ابوغریب و یا ماجرای یازده سپتامبر نیز توسط آمریکا مشاهده کرد. 
 
Koshtare-My-Low
 
کشتار می لای
 
در ۱۶ مارس ۱۹۶۸ میلادی (۲۶ اسفند ۱۳۴۶)، ۳۴۷ تا ۵۰۴ شهروند غیرنظامی جمهوری ویتنام جنوبی توسط سربازان ارتش آمریکا به قتل رسیدند. اکثر قربانیان غیرنظامیان زن و کودک بودند. قبل از قتل، برخی از قربانیان مورد تجاوز، شکنجه و قطع اعضا نیز قرار گرفته بودند. برخی از اجساد نیز در جریان کشتار توسط سربازان قطعه ‌قطعه شده بودند. کشتار در دهکده ‌های می لای و می خه و سون می در جریان جنگ ویتنام رخ داد.
 
پس از وقوع حادثه، سعی شد که حادثه مخفی گردد، ولی سرانجام شایعات پخش شده باعث گشت که یک سال بعد ماجرا توسط رسانه‌ها نقل گردد. پس از افشای کشتار، دادگاه‌های نظامی برای محاکمه سربازان مقصر در کشتار برگزار گشت که بیش از ۱۰ ماه طول کشیدند.
تمام کسانی که در این ماجرا متهم شده‌بودند، به این استدلال که به آنان دستور انجام آن کارها داده شده بود (یا حتی صادقانه می‌پنداشتند که به آنان این اعمال دستور داده شده بود) تبرئه شدند؛ جز ستوان کالی فرمانده دسته که به جرم دستور قتل محکوم به حبس ابد با اعمال شاقه شد. این حکم، رویه‌ای که متفقین جنگ جهانی دوم در دادگاه نورنبرگ و دادگاه توکیو ایجاد کردند را نقض می‌کرد. در آن دادگاه‌ها، استدلال شده بود که متهمین جنایت جنگی نمی‌توانند از عذر "مأمور و معذور" استفاده کنند و چندین ژنرال ژاپنی و آلمانی با همین استدلال اعدام شدند. دادگاه‌های می لای، توسط کسانی که در این ماجرا سعی در اجرای عدالت داشند، متهم به سرپوش گذاردن بر کل ماجرا شدند.
دو روز پس از این حکم، به دستور شخصی ریچارد نیکسون، کالی تا زمان رای دادگاه تجدید نظر از زندان آزاد شد. کالی حدود سه سال را در زندان نظامی در جورجیا گذراند. پس از سه سال وی بخشیده شد.
 
Shekanje-Ghargh-kardan
 
شکنجه و آزار زندانیان ابوغریب
 
در سال ۲۰۰۴، مجموعه‌ای از تصاویر شکنجه زندانبانان آمریکایی زندان ابوغریب بغداد، روی اینترنت قرار گرفت و به سرعت پخش شد. انتشار این تصاویر به شدت به وجهه سیاسی و حقوق بشری ایالات متحده آمریکا در جهان لطمه وارد کرد. در دادگاه‌های نظامی در ایالات متحده آمریکا، یازده نفر از زندان‌ بانان و مسئولین زندان که متهم به اعمال شکنجه، آزار زندانیان و یا قصور در گزارش تخلفات به مسئولین ارشد ارتش را به سه تا ده سال زندان محکوم کرد. ژنرال مسئول زندان نیز به سرهنگی تنزل مقام یافت.
رسوایی این جنایت‌ها ۱۸ آوریل سال ۲۰۰۴ از برنامه معروف تلویزیونی ۶۰ دقیقه که از شبکه SBS آمریکا تحت عنوان شکنجه در زندان‌های عراق؛ نمونه زندان ابوغریب پخش شد.
 ژنرال آنتونیو تاگوبا مسئول تحقیق در پرونده زندان ابوغریب در یکی از گزارش‌هایش می‌نویسد:
طی ماه‌های اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۰۴ ارتش آمریکا شکنجه‌های جنون‌آمیز و وحشیانه و هولناکی مرتکب شد؛ و یکی از مقامات آمریکایی در تحلیل این شکنجه‌ها و کسانی که دست به آن ها زده بودند، گفت که بی‌شک این بربرها و متوحش‌ها (خطاب به نظامیان آمریکایی) زندانیان عراقی را حیواناتی می‌پنداشته که شایستگی ندارند، با آن ها برخوردی انسانی داشت.
روزنامه آمریکایی واشنگتن ‌پست ترجمه رسمی انگلیسی سوگندنامه‌های ۱۳ زندانی عراقی را منتشر کرد. برخی از اسامی موجود در این اسناد به خاطر اینکه قربانیان آن ها در معرض خشونت جنسی قرار گرفته‌اند، پاک شده‌اند. این شهادت ها از ضرب و شتم، رفتارهای تحقیرکننده و خشونت جنسی علیه زندانیان پرده برداشت. روزنامه ساندی تلگراف از وجود تصاویری که انجام تجاوزهای جنسی در زندان ابوغریب عراق را به اثبات می رساند، خبر داد.
 به عنوان نمونه دیگر نقض حقوق بشر و کنوانسیون ژنو می توان به اعمال شکنجه ای تحت عنوان غرق کردن (Waterboard) علیه مظنونین حادثه 11 سپتامبر اشاره کرد. 
شکنجه غرق کردن مصنوعی به گونه‌ای اعمال می‌شود که زندانی دچار این احساس شود که در حال خفه شدن است و البته گاه نیز واقعا متهمان دچار وضعیتی می‌شوند که تنها با دستگاه‌های ویژه پزشکی می‌توانند زنده بمانند.
 
کاترین هریج، خبرنگار شبکه تلویزیونی فاکس نیوز نیز درباره این شیوه شکنجه در آمریکا گزارش داد: 
 
یکی از شیوه‌هایی که علیه مظنونان تروریستی در آمریکا به کار گرفته می‌شود، بستن دست و پای مظنونان روی یک تخته و ریختن آب روی صورت آنان است، به گونه‌ای که به فرد شکنجه شونده احساس غرق شدن دست می‌دهد، در حالی که هیچ اثری از شکنجه در بدن فرد باقی نمی‌ماند.
 
همچنین یکی از شاهدان در نشست بررسی این نوع شکنجه که حدود دو ساعت در کنگره آمریکا طول کشید، گفت: 
 
به کارگیری این شیوه شکنجه، شبیه سازی غرق شدن نیست، بلکه خود غرق شدن است و می‌تواند به مرگ منجر شود.
 
روش شکنجه غرق کردن مصنوعی را نخستین بار فرانسوی‌ها در دوران اشغال الجزایر برای سرکوب استقلال خواهان استفاده کردند و اکنون دولت آمریکا به استفاده از آن در بازجویی از کسانی که به ارتباط با تروریسم مرتبط هستند، استفاده می‌کند. 
 
07-22-2013-06-04-29-ب
 
به هر حال گرچه آمریکا همواره ادعایی مبنی بر رعایت کامل حقوق بشر و پایبندی به قوانین کنوانسیون ژنو را دارد، اما آنچه که تاریخ نشان می دهد و چیزی که خود آمریکایی ها در سه گانه Call of Duty: Modern Warfare به نمایش گذاشته اند، حاکی از آن است که نه تنها آمریکا هیچگاه پایبند به قوانین نبوده، بلکه در جنگ های احتمالی (جنگ جهانی سوم) هم همچنان به نقض قوانین بین المللی ادامه خواهد داد.
-----------
منبع:

http://vgpostmortem.ir/index.php/%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C/item/47-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D9%82%D8%B6-%D9%85%D9%81%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%DA%98%D9%86%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%87-%DA%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-call-of-duty-modern-warfare
--------------------
لینک کوتاه:
http://yon.ir/dB7Z
-------------------

نظرات  (۲)

خوب و قابل استفاده بود ممنون
جنایات آمریکا قابل وصف نیست...
اینا رو میشه حتی در بازیاشونم دید.
پاسخ:
بله حق باشماست...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
DOWN WITH AMERICA

DOWN WITH ISRAEL

DOWN WITH HOUSE OF SAUD