اینجا ایرانه باند فرود آقا امام زمان(عج)

گناه کردن و جهالت ممنوع!!!

اینجا ایرانه باند فرود آقا امام زمان(عج)

گناه کردن و جهالت ممنوع!!!

اینجا ایرانه باند فرود آقا امام زمان(عج)

Runway به معنای باند فرود است.ما ایرانیان مسلمان و به خصوص شیعیان باید برای ظهور مولامون آقا امام زمان (عج) تلاش کنیم....کلیپ های من در آپارات رو هم تماشا کنین http://www.aparat.com/alirezazarnooshe

از پارس تا ثریا...

دوشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۰۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

دانش اگر در ثــریــا هم باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت...

پیامبر اکرم(ص)


http://masaf.ir/images/%D8%A7%D8%B2%20%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%20%D8%AA%D8%A7%20%D8%AB%D8%B1%DB%8C%D8%A7-shia%20muslim-27996.jpg

شناخت و ارزیابی هر قوم و مملکتی، بدون توجه به دستاوردهای آنان امکان پذیر نمی باشد و این شناخت است که نوع تعامل دیگران با مردم آن سرزمین را رقم می‎زند.
بهمن ماه ماه نوشدن انقلاب اسلامی است انقلابی که چنان برجسته و یگانه شد که تاکنون هیچ حرکت و جنبشی توان برابری با آن را نداشته است و به مدد الهی پس از این نیز نخواهد داشت.
نکته مهم در اعتلای ایران عزیز پیشرفت علمی عظیم در این کشور در بازه زمانی پس از انقلاب است تای جایی که  این پیشرفت‎ها خشم و غضب بسیاری از دول  غرب و شرق را برانگیخته او تحریم‎های فراوانی  را علیه ایران اعمال کرده‎ و از هیچ تلاش برای ضربه زدن به این کشور فروگذار نکرده‎اند.

اما هیچ کدام از این ترفندها در مقابل اراده آهنین ایرانیان کارساز نشد و مردم ایران حرکتی بزرگ را طراحی کرده‎اند که امروزه دامنه آن شرق و غرب عالم را درنوردیده‎است.

20140916115834_thumbnail.jpg

  در این مقاله در نظر داریم گذری کوتاه بر پیشرفت‎های علمی ایران زمینه‎های مختلف پس از وقوع انقلاب اسلامی داشته‎باشیم.
در ابتدا به تولید علم را می پردازیم. علمی نیچر، در گزارش خود روند کمی تولیدات کشورهای جهان در سال 2011 منتشر می‎کند، اعلام می‎دارد که  این تولیدات در ایران نسبت به سال گذشته رشد 20 درصدی داشته است و این بیشترین رشد دنیا محسوب می‎شود. به‎عنوان نمونه این رشد در کشورهای آمریکا و انگلیس تنها 5 درصد می باشد.
همچنین نشریات معتبر دنیا در زمینه انتشار مقاله، اعلام کرده‎اند ایران از لحاظ تعداد مقالات علمی در جایگاه 20 دنیا قرار دارد و این بسیار قابل تحسین است.
باید گفت هم‎اکنون جایگاه علمی ایران تا آنجا پیشرفت کرده‎است که انجمن سلطنتی علوم انگلستان، ایران را رقیب جدی غرب در تولید علم می‌داند.


به اطلاعات جالب دیگری که توسط یک شرکت تجزیه و تحلیل داده‎های علمی واقع در مونترال کانادا به نام ساینس ماتریکس منتشر شده‎است، توجه بفرمایید:
«خروجی و یافته‎های علمی در ایران یازده برابر سریع‎تر ازمیانگین جهانی، رشد کرده‎است و این سریع‎ترین روند رشد علمی در میان همه کشورهای جهان به شمار می‎رود.»
باید گفت یکی از دستاوردهای عظیم جوانان ایرانی، دستیابی به توانمندی‎های گسترده در زمینه نانو فناوری بوده‎است. تا جایی که ایران در شاخص تولید فناوری نانو جزء 12 کشور برتر جهان محسوب می‎شود.
همچنینکشورمان در بخش سلول‎های بنیادین نیز موفقیت‎های چشم‎گیری را کسب کرده است. به عنوان نمونه برای نخسن بار در جهان، تکثیر سلول های بنیادی اسپرم ساز انسانی در محیط آزمایشکاهی در ایران رقم می خورد.

mosh 10.jpg1016-1202.jpg

اخیرا مجله نیچر ضمن اشاره به نتایج این تحقیقات از آن به عنوان سنگ بنای روش‎های نوین درمان ناباروری مردان نام برده است و این اقدامات هم‎اکنون ایران را در زمینه درمان انواع ناباروری در ردیف 10 کشور برتر دنیا قرار داده‎است.
بد نیست بدانیم که ایران مقام سومین مرکز جراحی کاشت حلزون شنوایی جهان را به خود اختصاص داده‎است و این حرکت بزرگ، این نوید را می‎دهد که  کسانی که ناشنوایی مادرزادی دارند با کاشت این حلزون به شنوایی طبیعی دست می‎یابند.
یکی از دستاوردهای عظیم ایران در طول ساله‎های اخیر تولد حیوانات شبیه‎سازی شده، بوده‎است. در بامداد 26 فروردین 1388 در پایگاهه علوم سلولی اصفهان، پژوهشکده رویان بره شبیه سازی متولد شد و کشور ما را به جمع کشورهای دارنده فناوری شبیه سازی در دنیا پیوند داد.

100905292070.jpg2937-1_8805030815_l600.jpg


آیا می دانستید ما جزء 10 کشور اول دنیا در زمینه پیوند اعضای بدن هستیم. مطابق آمار در 25 سال اخیر حدود 25 هزار نمونه کلیه انجام شده و از این  لحاظ ما را در ردیف کشورهای پیشرفته محسوب دنیا قرار داده‎است.
همچنین باید گفت ایران در زمینه جراحی لاپاروسکوپی مقام سوم جهان را به خود اختصاص داده‎است.


1747461.jpg



گذری کوتاه در پیشرفت‎های علمی ایران عزیز نشان داد که تنها توکل بر خدا و تلاش و کوشش مستمر مردم ایران زمین است که آن‎ها مستحق به فتح ثریا کرده‎است.
امید است این توکل و کوشش در میان تمامی نسل‎ها ادامه یابد.

Imam_khamenei3.jpg

منبع:
مصاف  www.masaf.ir
سفیران ثریا/ تدوین و تالیف علی الفت پور. اولین نمایه از دستاوردهای علمی، فناوری و تکنولوژی جمهوری اسلامی در عرصه جهانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
DOWN WITH AMERICA

DOWN WITH ISRAEL

DOWN WITH HOUSE OF SAUD